Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Osaltat smör

  • AnneNi 14 februari 2009

    Jag undrar varför man brukar använda osaltat smör i många tryffel och fudgerecept? Blir det fel smak med saltat smör el. margarin el kan man ersätta det med detta?

  • krull_o_tott 8 mars 2009

    Vet inte riktigt varför det ska vara osaltat, troligen har det med smaken att göra.
    Jag har många gånger använt normalsaltat smör istället för osaltat och resultatet brukar bli gott ändå.
    Om receptet har salt som ingrediens struntar jag i det om det är en liten mängd (krm) annars drar jag ner på det.

    Lycka till:)

    Annika

  • AnneNi 8 mars 2009

    Skrivet av krull_o_tott den 8 mar 2009

    Vet inte riktigt varför det ska vara osaltat, troligen har det med smaken att göra.
    Jag har många gånger använt normalsaltat smör istället för osaltat och resultatet brukar bli gott ändå.
    Om receptet har salt som ingrediens struntar jag i det om det är en liten mängd (krm) annars drar jag ner på det.

    Lycka till:)

    Annika


    Tack! Anade att det borde vara så, men har inte vågat testa... Så, tack igen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.