Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paj eller vad?

  • vitchokladkaka 13 juli 2010

    Jag har en kompis som fyller år så jag köpte 3 stycken urgulliga pajformar i färgerna blekrosa, ljusblå och ljusgrön. Nu så tänkte jag att jag skulle baka något i dessa formarna innan jag ger bort dem.
    Vad tycker ni man kan fylla dessa formar med? Jag funderade på en liten rabarberpaj i den ena men i de andra 2 då? Gärna något med choklad i den ena (L)

    Tacksam för svar:)

  • 123Linnea 13 juli 2010

    Knäckpaj

    Bra present!
    Det finns chokladpaj också, sök på det. Eller baka en kladdkaka i!!

  • vitchokladkaka 13 juli 2010

    Jag kanske ska tillägga att jag måste inponera även om jag inte orkar göra nåt alltför avancerat, Jag börjar 3:e året på bageri/konditori utbildningen xD

  • NicolinaZ 14 juli 2010

    En av pajerna tycker jag absolut ska vara något matigt, kanske en rucola paj, eller något med svamp?

  • jimboz 14 juli 2010

    Här kommer något smarrigt som går hem hos dom flesta...Gör en liten burk med tomatsås och ge bort den också..

    Malins tacopaj

  • jimboz 14 juli 2010

    Blåbären kommer att vara värda sin vikt i guld denna sommar eftersom det varit torrt torrt torrt..
    Men om du kommer över frysta till hyfsat pris så kan du göra denna...

    Min goda blåbärspaj

  • AnneNi 14 juli 2010

    Bannoffepie, chokladpaj eller rabarber- och jordgubbspaj är mina förslag :-)

  • vitchokladkaka 14 juli 2010

    jag har kommit fram till att det blir nog smulpaj med rabarber, en chokladkolapaj och en blåbärspaj eller en citronpaj:D

    Blåbär är förresten inget problem, jag bor i skogen och hela den är full med blåbär;)

  • AnneNi 14 juli 2010

    Låter toppen! Det blir din vän säkert väldigt glad för :-)

  • jimboz 14 juli 2010

    Skrivet av vitchokladkaka den 14 jul 2010

    jag har kommit fram till att det blir nog smulpaj med rabarber, en chokladkolapaj och en blåbärspaj eller en citronpaj:D

    Blåbär är förresten inget problem, jag bor i skogen och hela den är full med blåbär;)


    Härligt ! Hälsa Hans och Greta :)

  • siggemums 15 juli 2010

    Skrivet av vitchokladkaka den 14 jul 2010

    jag har kommit fram till att det blir nog smulpaj med rabarber, en chokladkolapaj och en blåbärspaj eller en citronpaj:D

    Blåbär är förresten inget problem, jag bor i skogen och hela den är full med blåbär;)


    Det låter jättegott!
    Blåbärspaj är godaste pajen tycker jag.
    Rabarber är gott att blanda med hallon och mandelmassa.

  • Mellanbellan 15 juli 2010

    Här kommer ett annat gott förslag {eat}
    Kolapaj med vit blockchoklad

  • vitchokladkaka 15 juli 2010

    Tack för alla tips, har bestämt att det blir en kolapaj, en med rabarber och en med blåbär nu.

    Och ja, jag ska hälsa hans och greta om jag träffar på dom och hittar jag din humor när jag är ute och plockar så lovar jag att lämna tillbaka den för du verkar ta tappat den.

  • 123Linnea 15 juli 2010

    Blåbärspaj - mums. Är de redan mogna? Måste ut o kolla!

  • vitchokladkaka 15 juli 2010

    Det hoppas jag innerligt att dom är... annars måste jag tänka om så smått ;)

  • Bumbis 15 juli 2010

    Jag har 2 stora buskar med amerikanska blåbär i trädgården och dom är iallafall inte färdiga. Kanske att dom naturliga är snabbare.

  • vitchokladkaka 15 juli 2010

    Jag var ute i skogen och plockade, de var mogna men ganska små jämfört mot vad de brukar vara men jag tror att det beror på att det inte har regnat nåsta nnågonting på 2 veckor här hemma... men de är nog större redan nästa vecka med tanke på vilket hällregn som kom idag:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.