Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

PannaCotta

  • enAnnan 8 mars 2008

    Jag har en 9-åring här hemma som älskar Pannacotta ute på restaurang.
    Nu vill vi göra egen.

    Har ni någon favorit att tipsa om??
    :)

  • Ernst76 8 mars 2008

    Hej, menar du själva grundrecept eller olika smaksättningar och tillbehör?

  • farmoringer 8 mars 2008

    Om du slår på Pannacotta här bland recepten får du ju fram en hel del. Kanske är det nån som passar dig..Som kan bli din favorit.

  • Okänd 8 mars 2008

    Har ätit Pannacotta,men tyvärr aldrig tillagat det själv,kanske det vore på tiden :p det är bara såå gott:D

  • enAnnan 8 mars 2008

    Skrivet av Ernst76 den 8 mar 2008

    Hej, menar du själva grundrecept eller olika smaksättningar och tillbehör?


    Hej!
    Jag menar just smaksättningar och tillbehör.
    :)

  • enAnnan 8 mars 2008

    Skrivet av farmoringer den 8 mar 2008

    Om du slår på Pannacotta här bland recepten får du ju fram en hel del. Kanske är det nån som passar dig..Som kan bli din favorit.



    Tack för tipset!
    Är som sagt ny här och har inte förstått mig på alla trix än.
    :)
    Ska genast söka.

  • farmoringer 8 mars 2008

    Och man glömmer lätt själv att göra det utan man slänger iväg en fråga i forumet. Men alla sätt går lika bra. För man får svar i alla fall på något sätt...Det är det som är så bra med matklubben....

  • Ernst76 8 mars 2008

    Själva pannacottan kan du smaksätta med tex vaniljstång, kanel eller kardemumma. Som tillbehör är det gott med något syrligt som kontrast till det söta. Passionsfrukt funkar jättebra. En variant som funkar bra hemma hos oss är att smaksätta pannacottan med kanel, efter att den stelnat lägger jag över en "äppelkompott", hacka lite äpple och koka mjukt med lite socker.

  • bernit 8 mars 2008

    Skrivet av enAnnan den 8 mar 2008

    Jag har en 9-åring här hemma som älskar Pannacotta ute på restaurang.
    Nu vill vi göra egen.

    Har ni någon favorit att tipsa om??
    :)


    Vaniljstång är ju det klassiska men man kan exprimentera lite fritt.
    Själv brukar jag servera vanilj-pannacotta i en portionsskål, i an annan portionsskål serverar jag bär (frysta hallon, blåbär, jordgubbar e.dy) i cider.
    Det blir en btra kontrast till den 'tunga' pannacottan.

    /BÅ :p

  • imse 8 mars 2008

    Jo, jag har en pannacotta med vaniljyoghurt och hallon i marinad, vill du ha recept gå in på;

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/01/01/pannacotta-pa-vaniljyoghurt-med-lime-och-rosmarin-marinerade-skogshallon/

    Pannacotta är sååå gott :)

  • enAnnan 8 mars 2008

    Tack för tips alla!

    Pannacotta är verkligen gott.
    Nu ska här testas lite olika
    :)

  • matkina 8 mars 2008

    Det är jätte enkelt att göra pannacotta och så gott det blir... jättebra efterrätt att bjuda på eftersom man kan förberda den t.om dagen innan, sånt gillar jag..
    Här kommer ett recept som jag brukar använda:

    Panna Cotta 4 portioner.

    1 dl gelesocker Dan Sukker
    4 dl vispgrädde
    smaksätt efter behag tex. 1 msk kakao,1 tsk vaniljsocker eller1 tsk neskaffe
    Blanda gelesockret med grädden och smaksätt med tex. 1 msk kakao ,koka upp och låt koka ca ½ minut. Häll upp i portionsskålar och låt stelna.
    Skiva gärna lite frukt och lägg som dekoration innan du servera, mums...
    (Y) :p

  • kickilitoo 8 mars 2008

    Jag har ett jättegott recept på pannacotta som e busenkel att göra. Titta in bland mina recept.!

  • anluk 8 mars 2008

    Mmmmm Jag ÄLSKAR pannacotta. Har ett recept hos mig som är enkelt och väldans gott!!!!!!! Det är faktiskt inte svårt tycker jag inte.

  • enAnnan 8 mars 2008

    Skrivet av kickilitoo den 8 mar 2008

    Jag har ett jättegott recept på pannacotta som e busenkel att göra. Titta in bland mina recept.!


    Detta ska vi absolut prova!!
    Eftersom han är diabetiker så är ju detta sockerfria perfekt!!
    Även om andra oxå funkar med insulin.
    Tack så mycket.
    "Söndagseftermiddagsgott" blir det
    :)

  • Fiona 8 mars 2008

    Jag har ett jätteenkelt och kalasgott recept upplagt här. Använd gärna det!

  • enAnnan 10 mars 2008

    Ville bara säga att vi provade kickilitoos sockerfria recept på Pannacotta igår vilket funkade perfekt för diabetes-sonen!
    Och väldigt gott och väldigt enkelt!
    Givetvis har jag varit in och gett betyg.
    :)

    Vi kryddade med kardemumma och vanilj och åt med osockrade björnbär och hallon.
    Suveränt gott!

  • nettans 10 mars 2008

    (Y) Superenkelt!! Köp gelesocker och koka upp med grädde. Tilsätt ev. smak. Allt står på paketet hur man gör. Jättegott!Klart.

  • Jessika 10 mars 2008

    Pannacotta på kokosgrädde är en höjdare.

    Det är också jättegott att mixa lite björnbär och röra ner i själva pannacottan.

  • jessicae 14 mars 2008

    Jag har gjort en två delad pannacotta med nedersta lagret smaksatt med passionsfrukt sedan smälte jag ett tunt lager choklad emellan och sedan pannacotta med mosade hallon som översta lager.
    Otroligt gott!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.