Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pannacotta i form? Förvaras kallt?

  • xeniaxyz 26 maj 2010

    Hej!
    Hittade goda pannacotta recept som jag planerar att ha till dotterns studentskiva nu på fredag. Har aldrig gjort pannacotta, men det skall nog gå bra. Undrar dock:

    - Går det lika bra att göra i pajform och servera ur istället för portionsformar?
    - det står att den skall stå i kylen för att stelna: måste den stå kvar i kylen fram till serveringen eller kan man ha den ett par timmar i rumstemperatur?

    Tack på förhand!

  • Adamski 26 maj 2010

    Den är nog godast om den får stå kallt till servering. Fast den blir nog inte förstörd om den står framme. Pajform borde funka hur bra som helst de också.


    Mvh Adam

  • xeniaxyz 29 maj 2010

    Hej! Tack för svaret!
    NU är festen över och pannacottan serverad! Gjorde enligt 'Pannacotta med turkisk yoghurt'-receptet som finns här på sidan. Dubblade mängden och hällde i pajformen. Det fungerade perfekt!

    Köpte frusna hallon, hällde upp i skål, blandade lite limejuice från flaska i en kopp med florsocker som jag ringlade över de frusna bären och rörde om. Bären fick tina något, men var fortfarande lite isiga när jag ställde fram dem.

    Det blev jättemusigt och fungerade alldeles utmärkt i pajformen!
    Tack till dig som lade upp receptet och till dig som svarade!

  • ros 29 maj 2010

    {snicker}Hej!
    Jag är lite nyfiken, för det låter väldigt gott och smidigt när det ska serveras till många
    Vill du länka receptet som du använde
    Tack på förhand!

    Ha det så gött!

    Mvh Ros

  • xeniaxyz 29 maj 2010

    Hej!! :)
    Tyvärr vet jag inte hur jag länkar in recepten, men om du söker bland recepten på "Pannacotta med turkisk yoghurt" så har någon som kallar sig "mooseella" lagt detta receptet.
    Jag skall se om jag kan knacka in det övriga som vi bjöd på för det var en god blandning (- en hel del från ICA buffé häromsistens(Y)).

    (Någon får gärna tipsa mig om hur man länkar recept...)

  • ros 29 maj 2010

    Hej!
    När du trycker på Skriv ett svar, över rutan finns två olika alternativ, tryck på Infoga recept
    Pannacotta med turkisk yoghurt
    skriv receptets fem siffror mellan ][ ex 67621
    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.