Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

påskägg

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    Här köper vi nog en hel del, vill ha mkt hemma till alla söta påskkäringar.... :)

  • Heisjo 6 mars 2008

    Nej, det kan jag inte påstå. det blir ändå inte uppätit. Men det blir ju så klart ett påskägg till lilltösen, men i det kommer det inte bara att finnas godis utan en pressent också.(L)

  • Ekorrungen 6 mars 2008

    Jag brukar köpa ifall nån kommer, men det är så i de flesta fall, att när jag köpt kommer ingen, då får man äta upp allt själv:p och när jag inte köpt nåt kommer det alltid nån:p:D

  • anluk 6 mars 2008

    Köper ett varsitt påskägg med godis till barnen, det är allt.

  • evaldo 6 mars 2008

    Nej vi köper inte mycket godis för egen del, utan det blir till eventuella påskkäringar som kommer.

  • tulipan 6 mars 2008

    Här blir det nog en hel del.. fyra barn i granngården och vi själva har fyra barn. Sen kan det juh dyka upp några lite längre härifrån åxå

    Härligt med påsken. Har redan införskaffat lite påsk godis:-)

  • MammaIrene 6 mars 2008

    Ja, vi är tyvärr ena riktiga godisgrisar..........
    Barnen får väl var sitt påskägg o sedan vill jag o min man ha också så då brukar vi fylla porslinshönan....Men inte de färgade påskäggen, de är så söta o sliskiga utan cholkladäggen skall det vara!(Y)

  • ThomasP 6 mars 2008

    Köper inte lösviktsgodis i allafall (snuskigt)men nog blir det lite annat//Thomas

  • tulipan 6 mars 2008

    äh... lite skit rensar magen :D

  • MammaModesty 6 mars 2008

    här hemma har vi en tradition.. en som jag själv upplevde när jag var liten... barnen bygger av torkat gammalt gräs vars ett litet bo som påskharen kommer och lägger påskägget i på påskafton sen när vi är ute och går så har påskharen lagt små gladfärgade ägg utefter dikeskanten (små chokladägg med fint papper runt) jag har dem i fickan och när barnen ser åt andra håler slänger jag ner dem i diket.. :p det där med påskharen sitter i sen jag själv var liten och min mormor jobbade i tyskland.. när vi kom och hälsade på henne till påsken så hade de som hon jobbade åt lagt och gömt hela trädgården full i chokladgodis... så lite av detta med att gömma godiset och att barnen bygger bo till påskharen vill jag föra vidare även om jag inte kan fylla hela trädgården med godis åt dem... fast det hade ju varit jätte roligt... :D

  • bellan68 6 mars 2008

    Jodå, lite godis blir det allt!!:)
    Barnen får påskägg och lite till påskkärringarna. Vi brukar gömma påskäggen och ha lite lekar..:'(

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    jag tycker påskkäringeriet är en trevlig tradition. Ett tag tyckte jag att det var jättejobbigt med Halloween grejen, men nu tycker jag det är OK med. Man får ju försöka se det ur barnens perspektiv. Söta små påskgubbar o käringar kan man ju bara inte motstå. Sen tycker dom det är roligt med förberedelser - att rita vackra påskbrev.
    Det låter jätteskoj o ambitiöst detta med att gömma ägg, jag vet fler som gör så, jag har aldrig orkat ta upp den traditionen...
    När barnen blir lite större så vill dom gärna ha annat än bara godis i sitt ägg. Det kan vara ett litet klädesplagg eller ngn pryl....
    Annars tycker jag att påsken är den högtid/helg som är lättast överstökad, erkänner, jag byter inte ens gardiner. Möjligen tänder jag gula ljus.... *latmasken*

  • ALBM 6 mars 2008

    nej jag köper inte godis när det är påsk för min släkt köper godis till mig.

  • Hunnebo 6 mars 2008

    Ja, vi köper väldigt mkt godis till påsk, efter som både jag och min dotter fyller år under de närmsta veckorna så brukar de bli kalas!:)
    Och sen får man ju ha lite godis till ungarna och dom söta så påsk-gummorna som kommer!:p:D

  • Kaneta 6 mars 2008

    Mina syskon och pappa med fler brukar bo hos oss från skärtorsdag till annandag. Så vi köper jätte mycket godis. Ett år vägde vi allt godis alla hade med sig. Det var 6kg men när vi fick påhälsning av påskkärringarna var allt godis slut.....

  • farmoringer 6 mars 2008

    Vi köper inte extra med godis bara för det är påsk. Det är sällan det kommer påskkärringar hit. Vet inte om de inte har den traditionen riktigt här eller vad det är..

  • Okänd 6 mars 2008

    Jag köper faktiskt mer godis då.Jag gillar drage- och chokladägg.Kollade på Konsum idag om de hade fått hem de påskgodisarna,men icke.
    Då nöjde jag mig med lite marmeladkulor.
    Okej då, det blev en stor dajmchokladkaka också:o:o:o

  • celice 6 mars 2008

    :D Har bara ca 100 meter till en godisfabrik, där man kan köpa lösgodis ca 100 sorter, och jag besöker inte denna fabrik mer än högst en till två gånger per år och då är det oftas när man har gäster och dom vill köpa färsk smågodis. Min man är en riktig gottegris så här kommer det att finnas godis, ett lite påskägg med pengar eller present till barnbarnen blir det också. Själv är jag ingen gottegris, en god chokladbit uppskattar jag mera.(Y)(Y)(Y)

  • bernit 6 mars 2008

    Svårt astt inte köpa till barnbarnen

    /BÅ :p

  • hansdotter 6 mars 2008

    Hej!
    Här köps det påskgodis å annat godis oxå till påsk. Barnen får påskägg med godis och presenter i. Sedan ger vi påskägg till några grannar å vänners barn å vänner. Det är supermysigt att sitta ner vid bordet och förbereda alla äggen, skriva små hälsningar och slå in dem i cellofan eller annat fint tunt papper, vackra band m.m. Vi ger oxå påskpresenter, som vi dekorerar med fjädrarm.m., till några vänners barn. Jag brukar oxå skicka påskhälsningar till några av mina vänner, ett handgjort kort och någon liten chokladbit eller så. Alltid uppskattat(Y)
    Det är ju jättekul att sitta med barnen å göra påskkort m.m.
    Godis som är så gott- hur klarar man sig utan:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.