Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Påskgodis

  • evaldo 21 mars 2008

    Nej vi gör inget eget godis . Vi köpte godis ifall det skulle komma några påskkäringar, men det kom inga så vi äter upp det själva.

  • fee-bee 21 mars 2008

    :@ äter nog för mycket godis, köpe godis här görs det inget själva:(

  • snutten 21 mars 2008

    Det blir inget godis alls i år....måste dra in lite :(
    Äter lite goda nötter, russin och annan torkad frukt i stället - gott!! (Y)

  • gogo 3 april 2009

    (L) Nej. köper i affären där det finns massor nu till påsk!

  • lillafatima 3 april 2009

    Vi köper det också i affären. Vi gjorde inte heller godis när jag va liten. La ner mest tid på att måla äggen :D

  • monfo 3 april 2009

    Vi gör mest chokladgodis själva till jul och det blir inte så bra att lägga i äggen. Men jag tänkte göra egna mums-mums till påsk och funderar nu på att koka kola och kanske en sats rockyroad eftersom jag får så ont i magen av smågodis nu för tiden:'(

  • monac 3 april 2009

    vitchoklad bräck med russin & nötter

    det här är super mumsigt ! nästan Onödigt GOTT!:D

  • Mellanbellan 3 april 2009

    Jag har heller aldrig gjort påskgodis utan köper det jag vill ha. Glad Påsk

  • Babzan 3 april 2009

    Påskharen kommer och gömmer påskägg i trädgården så vi behöver varken köpa eller göra godis själva..(Y)

  • horrors 4 april 2009

    Man kan göra en chokladtårta med tryffel ovanpå, olik färgade mintkyssar, tryffel doppad i vitchoklad där man färgar chokladen i olika färger.

  • Amika 5 april 2009

    Jag köper påskgodis som jag bjuder familjen på.
    Men i påskäggen får de annat. Min systerson tycker det är jättekul, han får de absolut största påskäggen, fast med pysselböcker, vanliga böcker som vi läser tillsammans och/eller en film. :)
    Men godiset serveras till alla i en skål på bordet. :)

    Min mamma ska få en kaka med 70%-ig choklad, en liten flaska vin och en bok i sitt ägg och min syster får en film och en billig, men väldigt fin filt som jag köpte på IKEA. :)

  • popik 5 april 2009

    Är jag ensam om att inte äta godis överhuvudtaget ?:'(

  • catlover 5 april 2009

    :) Jag gör inte eget godis till varken jul eller påsk. Finns så mycket att välja på i affärerna till dessa högtider, och till bra priser.

  • Tes75 5 april 2009

    Nej, jag har aldrig gjort påskgodis för det finns så mycket gott att välja i affären.

  • fen0mena 8 april 2009

    Här bakas det eget! :p Har hunnit med 3 sorter nu på förmiddagen :)
    Mkt mer uppskattat att ge bort i påskägget, istället för det gamla vanliga karamellkungen för 5:90..

  • Olivia08 10 april 2009

    Har faktiskt gjort "fågelbon" (mörk choklad och flingor) och lagt i dragéägg i. Toppen tyckte barnen. Själv föredrar jag "köpegodis"(H)!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.