Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Passionsfruktstårta

  • Fanny 1 juni 2007

    Blev bjuden på en tårta med passionsfrukt för länge sedan. Skulle gärna vilja hitta det receptet. Det var som sagt en tårta med passionsfrukt, i två lager. Den var halvfryst och hade någon kräm i sig. Tacksam för svar.
    /Fanny

  • 5 juni 2007

    Skulle tippa på att det var någon form av cheescake har ätit cheescake med passionsfrukt smak och topping iaf och det var en riktig höjdare.

  • Sushi 27 december 2007

    Det var ett tag sen du gjorde din efterlysning nu, och kanske du redan fått tag på receptet på annat håll. Om inte (eller om du vill ha ytterligare ett recept) så har jag nyss lagt in ett recept på just Passionsfrukts- och chokladtårta. Den är jääääättegod! :p

    vänlig hälsning

    Susanne / Sushi

  • evaldo 27 december 2007

    Passionsfruktstårta


    Receptet är för 10 person(er)

    250 gr mandelsmassa
    2 ägg

    Passionsfruktscreme:
    2 ägg
    1 dl socker
    3-4 passionsfrukter
    40 gr smör
    2 dl vispgrädde
    3 msk flagad mandel

    Mixa mandelmassan med äggen i en matberedare.
    Häll smeten i en smord rund bakform.
    Grädda i ugnen 175 grader, i ca 15 minuter eller tills den stelnat.
    Låt svalna helt
    Knäck äggen i en kastrull och tillsätt socker samt fruktköttet från passionsfrukten
    Sjud smeten på spisen under omrörning så att den tjocknar.
    Obs, får ej koka
    Vispa ner smöret i smeten och låt kallna
    Vispa grädden och vänd ner i den kalla passionsfruktscremen
    Bred cremen på kakan och strö över mandeln

  • Queenie 27 december 2007

    Jag har en passionsfruktspaj bland mina recept, själt tycker jag den är otroligt god!

  • anluk 27 december 2007

    Passionsfrukt är ju jättegott skall prova era recept. tackar.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.