Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Passiva medlemmar

  • Annras 7 juli 2008

    Hej!

    Jag har upptäckt att det finns många, många, som är medlemmar, men aldrig lagt in ett eget recept eller ens skrivit något foruminlägg. (N)
    Dessa medlemmar går bara in för att hämta andras recept.

    Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att har man varit medlem under en längre tid (t ex 6 månader), men aldrig lagt in ett eget recept, så skall medlemskapet avslutas.

    Skriv gärna vad ni tycker!

  • Bianca 7 juli 2008

    Jag är inte beredd att hålla med dig. Om man vill nyttja våra recept så är väl det jättebra. Jag delar gärna med mig av både recept och synpunkter. Det finns de som kanske blivit avskräckta av allt tjat om dubbelrecept och som kanske känner att de inget har att bidra med i banken?? vad vet jag...

  • Lindanemon 7 juli 2008

    Nja, där håller jag inte riktigt med. Tycker att man kan vara passiv också.
    Men om man är så passiv att man inte ens loggar in på klubben under en längre tid, kanske man skulle tas bort...
    I andra klubbar kan man ju "vila" medlemskapet, i så fall är det ju ok, tycker jag.
    Då talar man ju aktivt om att man inte kommer vara här på ett tag.

  • zudette 7 juli 2008

    Ibland har jag tänkt lite som du men jag tycker ändå att alla ska vara välkomna att vara medlemmar på sina egna villkor! De som vill vara här för att kommunicera och dela tankar och recept med varandra och de som vill besöka sidan och använda sitt medlemsskap till att enbart inspireras och hämta recept ska vara lika välkomna!

    Risken med en regel som du föreslår tror jag kan vara att vi får många medlemmar som bara lägger in ETTrecept och det tror jag är nog så irriterande som att de inte lägger ut nåt! ...för jag måste erkänna att jag också kan bli en smula irriterad över att det är så många som inte lagt ut nåt'! - men - för mig spelar det faktiskt i det stora hela ingen roll - de som vill är välkomna att använda mina recept hur mycket de vill - ville jag inte det så skulle jag inte vara här!

    Vi måste värna om allas rätt att vara och göra som de vill - allas lika värde - så enkelt tycker jag att det är! (Y)

  • lenajeanette 7 juli 2008

    Det måste väl ändå vara upp till var och en om man vill vara aktiv i forumet eller lägga in recept.

  • Annras 7 juli 2008

    Hej, Annper här!

    Jag måste säga att jag nog inte tänkte så långt när jag la in denna tråden. Givetvis ska man få bli inspirerad av Matklubbens recept.
    Ni har alldeles rätt, Bianca, lindanemon, zudette och lenajeanette!

  • Gillsan 7 juli 2008

    :)Jag tycker att det ska vara upp till var och en men det hade varit kul ifall de passiva hade lagt in något.:p De ser detta kanske som en lösning på att lära sig att laga goda rätter, de sparar ju våra recept vilket är bra att man kan förmedla till de som behöver och vill ha våra recept.(Y)
    Denna sida är till för oss alla oavsett vad vi tycker.:p

  • Smulpajen 7 juli 2008

    Jag vet att det finns äldre människor , en del ensamma, som gärna försöker hänga med och ibland kanske spara något recept. För min del är det helt okej att vara passiv medlem. Låt alla vara med på sina egna villkor. Vi glädjer många med klubbens existens. :)

  • NetteR 7 juli 2008

    Alla är ju olika. Kanske man är medlem för att finna recept på mat, eller så är man medlem för att dela med sig av sina recept, eller kanske för att prata med andra med matintresse osv osv så nog tycker jag att medlemar som kanske bara kollar runt efter recept måste få vara kvar?! Och var skulle man dra gränsen för att en medlem är passiv?

  • Disen 7 juli 2008

    Ingen ska känna sig tvingad att lägga in recept eller svara på olika trådar i forumet.
    Vill någon vara "passiv" och bara plocka recept så tycker jag det är helt ok. Recepten är ju till för alla.

  • lennali 7 juli 2008

    Helt okey att vara passiv medlem för mig, av mig får vem som helst låna recept (jag delar så gärna med mig) :D

    Smulpajen är inne lite på rätt spår, jag tror också att vi har en hel del gamla människor som kanske är in då och då för att få sig ett litet middags tips eller läsa senaste nytt på "Fräcka Lördag" :p

  • Legoli 7 juli 2008

    Tycker det är helt ok att ha passiva medlemmar, delar gärna med mig av mina recept till alla som vill ha lite inspiration och tips.

  • Poppie 7 juli 2008

    Skrivet av Annper den 7 jul 2008

    Hej!

    Jag har upptäckt att det finns många, många, som är medlemmar, men aldrig lagt in ett eget recept eller ens skrivit något foruminlägg. (N)
    Dessa medlemmar går bara in för att hämta andras recept.

    Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att har man varit medlem under en längre tid (t ex 6 månader), men aldrig lagt in ett eget recept, så skall medlemskapet avslutas.

    Skriv gärna vad ni tycker!


    (N)(N) "kul" med så missunnsamma personer som Annper!

  • Ullis1 7 juli 2008

    Kanske var det senaste inlägget något onödigt :o...men ändå,

    SJÄLVKLART ska man som "passiv" medlem få ta del av alla andras recept! :D
    Det tycker jag bara är kul och jag delar gladeligen med mig av mina recept till alla som är intresserade och vill spara dem! (Y)

    Jag kan faktiskt tänka mig att detta prat om dubletter och annat också fått en del nya medlemmar att inte ens se det mödan värt att lägga in något eget recept eller ens har något att bidra med, då det redan finns en uppsjö av liknande recept så det är inte alltid så lätt heller att bidra med något som ny medlem här ibland alla duktiga Matklubbare.
    Men hur som helst så ska det vara ett fritt val...

    ALLA ska väl självklart vara välkomna här, oavsett hur passiva eller aktiva de är härinne...och oavsett hur många eller få recept de har bidragit med anser jag! (Y) :) (Y)

  • Nallepuh13 7 juli 2008

    Håller med!!
    ALLA ska självklart vara välkomna här oavsett hur passiv eller aktiv man är.

  • anluk 7 juli 2008

    Tycker också alla skall få vara med oavsett hur aktiva man är. Vet själv en hel del folk som jag själv känner som ofta är här och letar recept men som aldrig lägger in egna. Tycker det är helt ok och upp till var och en vad man vill ha matklubben till!!!!

  • ros 7 juli 2008

    :)Hej!
    Vi människor är ju olika individer och har olika behov.

    :)En del här i matklubben är väldigt duktiga att skriva nya recept. En del kanske skriver något nytt då och då.

    :(Jag delar gärna med mig om det är någon som vill spara och laga något av mina recept.

    :)En del kanske tycker att det verkar svårt och avskräckande.

    Jag vill inte trampa någon på tårna!!!

    Jag tycker att alla är välkomna(Y)(Y)(Y)

  • ros 7 juli 2008

    Skrivet av ros den 7 jul 2008

    :)Hej!
    Vi människor är ju olika individer och har olika behov.

    :)En del här i matklubben är väldigt duktiga att skriva nya recept. En del kanske skriver något nytt då och då.

    :)Jag delar gärna med mig om det är någon som vill spara och laga något av mina recept.

    :)En del kanske tycker att det verkar svårt och avskräckande.

    Jag vill inte trampa någon på tårna!!!

    Jag tycker att alla är välkomna(Y)(Y)(Y)

  • festmaten 7 juli 2008

    Jag blir glad varje gång jag ser att någon sparat av mina recept:p
    Sen brukar jag gå tillbaka till den personens sida för att se om jag kan "sno" tillbaka något. Visst är det lite snopet om där inget finns att hämta!!
    Blir nog bäst om var och en får avgöra hur pass aktiv man skall vara.
    Men....... det hade varit roligt om det fanns fler som har recept än det är nu.....:D
    Fast i och för sig så har jag ju inte hunnit prova alla de jag sparat så.....

  • Annras 7 juli 2008

    Skrivet av Poppie den 7 jul 2008

    Skrivet av Annper den 7 jul 2008

    Hej!

    Jag har upptäckt att det finns många, många, som är medlemmar, men aldrig lagt in ett eget recept eller ens skrivit något foruminlägg. (N)
    Dessa medlemmar går bara in för att hämta andras recept.

    Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att har man varit medlem under en längre tid (t ex 6 månader), men aldrig lagt in ett eget recept, så skall medlemskapet avslutas.

    Skriv gärna vad ni tycker!


    (N)(N) "kul" med så missunnsamma personer som Annper!


    Poppie, hade du läst inlägget nr 5 efter mitt första, så hade du sett att jag långt innan du skickade ditt inlägg, kommit på andra och bättre tankar, så din kommentar var väl lite onödig?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.