Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pastöriserat ägg?

  • dystraior 5 augusti 2008

    Är det någon som vet var jag kan få tag på pastöriserat ägg, eller äggpulver? Eller om jag helt enkelt kan byta ut det mot vanligt ägg? Hittade nämligen ett recept, som jag väldigt gärna vill baka. :'(

    Är det någon som kan hjälpa mig?

  • Fiona 5 augusti 2008

    pastöriserad äggvita finns för konditorierna vet jag, kanske kan få köpa lite på ett sådant om du ber snällt?
    Annars har jag aldrig hört talas om någon vanlig matäffär som säljer det.
    Går säkert att byta ut mot vanliga ägg, men tänk då på att mängden vätska kan ändras, särskilt mot äggpulver.

  • zudette 5 augusti 2008

    Vad är det för slags bröd/kaka du ska baka?

    Tycker att det borde gå ändra till riktiga ägg! Jag gissar att det är ett gammalt recept?! Min sambos mormor gick nån typ av husmorsskola under krigsår då det var svårt att får tag på ägg och då använde de nån slags äggersättning istället! Det är ganska kul att läsa o ta tillvara sådana recept men svårt att baka idag då man inte alltid vet hur man ska läsa gamla mått eller ersätta sådana produkter som äggersättning som inte finns idag!

  • dystraior 5 augusti 2008

    Det är kanelsnurror, finns i min kokbok under övrigt, men tror nästan att receptet kan komma från nåt gammalt recept eller från ett bageri, men får försöka byta ut det mot vanligt ägg.

  • zudette 5 augusti 2008

    Skicka ett meddelande till Grill, hon som lagt ut receptet, och fråga - det är ju inlagt idag så hon är verkar aktiv och svarar säkert ganska snabbt - gissar jag! - det är ju det enklaste så slipper du gissa!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.