Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Philadelphiaost

  • fen0mena 2 mars 2009

    Jag ska baka en kaka med en cheesecake fyllning och det står philadelphia i receptet. Vad är philadelphiaost egentligen? Färskostprodukt står det på förpackningen. Tråkigt nog är ju philadelphian ganska dyr.. så nu har jag köpt Eldorados billiga Färskost naturell med ungefär samma fetthalt som philadelphian. Vågar jag använda den till kakan och hoppas på samma resultat? Är det samma grej?
    Tacksam för svar :o

  • Lotten_J 2 mars 2009

    Personligen gillar jag inte Eldorados produkter då jag prövat och blivit lika besviken varje gång. Jag tycker inte att prisskillnaden är så stor så jag kör på säkert kort och använder originalet av Philadelphiaosten. Det är ju dock färskostar båda två så du får väl pröva dig fram.

  • XYZ 2 mars 2009

    Använder alltid Eldorados färskost (28% ?, inte den lätta) till cheesecake, morotskaka, mackor etc.
    Har även sett samma förpackning sålt som Wernerssons fäskost el nåt liknande.
    Finns ingen anledning att betala mer för Philadelphia tycker jag.

  • Gnurf 2 mars 2009

    Brukar ibland köra Eldorados färskost med vitlök i fyllda kycklingfiléer, köttfärslimpa, biffar. Fast då är det så mycket övriga smaker så Philadelphia eller något annat troligtvis är av underordnad betydelse....:)

  • The_mama97mia 3 mars 2009

    Jag brukar köpa färskost på Lidl, mkt billigare än Philly osten, funkar bra. :)

  • AnneNi 3 mars 2009

    Jag brukar använda Eldorados färskost När jag gör morotskaka eller cheesecake, av samma anledning. Tycker det fungerar utmärkt för min del. Har inte märkt någon direkt skillnad i smak, det är iaf väldigt gott! Så kör på säger jag!

  • anluk 3 mars 2009

    Jag brukar använda icas färskost till cheesecake och det funkar hur bra som helst.

  • fen0mena 3 mars 2009

    tack för era svar! imorgon ska det bakas :p

  • lilas 3 mars 2009

    Jag använder också ICAs färskost och tycker det funkar bra! Har även provat andra färskostar och märker ingen skillnad:)
    Färskost är jättegott tycker jag, och jag använder det både till cheesecakes och matlagning, oavsätt märke.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.