Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Piratkalas

  • tigerlilly27 1 december 2009

    Tänker ha ett barnkalas för en sjuåring med pirattema som önskat och vill ha roliga tips på lekar men även tips på förtäring!
    Tänkte göra en pirattårta men förutom det så behöver jag lite mer inspiration. Har ni några bra tips???

  • Countrygirl 1 december 2009

    Hela havet stormar,

    inte nudda golv och låtsas att golvet är ett farligt hav som slukar små pirater.

    låt ungarna göra tårtan själva. Hitta på fyllningar och dekorera den.

  • boz1965 1 december 2009

    En riktigt pirat äter ju såklart med fingrarna - inga mesiga bestick där, inte. Så varför inte servera kycklingdrumsticks som de kan äta utan behöva bestick?

  • Countrygirl 1 december 2009

    en skattjakt måste man naturligtvis ha med karta

  • tigerlilly27 1 december 2009

    Bra förslag! Skattjakt blir det definitivt(Y)

    Mer bra idéer?

  • liab 1 december 2009

    Vi hade piratkalas just för 7-åringar en gång och insåg att alla kanske inte kan läsa så bra. Kan vara bra att tänka på när man ordnar skattjakten.
    Vi lekte "gå på plankan" där det gällde att hålla balansen på långa plankor. (Kanske lättare ute på sommaren, men det kan nog gå inomhus också)
    Vi hade en balja med kapsyler (guldpengar) och så fick de ett metspö med en magnet på och så gällde det att "fiska".
    Maten var enkel, utan något särskilt pirattema, korv och bröd med glass efteråt.
    Alla var i alla fall väldigt nöjda!
    Lycka till!

  • MammaModesty 1 december 2009

    gör allt du serverar (utom tårtan då) i minatyr...
    jag serverade små korvar i bröd o små hamburgare i bröd... bakade brödet själv av vanlig bröd deg gjorde korvbröd till prinskorv och små hamburgerbröd.... sen gjorde jag mini hamburgare av färs.. även små mini pizzor med skinka o ost... o det blev jätte poppis... =)

  • tigerlilly27 10 december 2009

    Puffar för ännu mer tips!!!!
    Tex vad jag mer ska göra för roliga kakor/fikabröd?

  • Linlock 10 december 2009

    Hej jag hade piratkalas för min då fyraåring. Jag bakade pepparkakor i dödskalleform och gjorde flaggor av svarta tshirts med vita dödskallar på och satte upp lite här och var. En enkel och mycket populär detalj var att jag skippade kakfat och hade kakorna i ett vanligt leksaks-skepp/fartyg som fick stå på bordet och "segla" runt till gästerna. Som duk hade jag ett svart lakan som jag dekorerad med "guldpengar".
    I godispåsarna var det givetvis godis dödskallar och chokladpengar. Barnen var bara 4-5 år så vi hade inga speciella lekar utom att de fick klä ut sig och så gjorde jag en playlist med sjörövarmusik som vi spelade med tex: "Sjörövar Fabbe" och "The wolves of the sea". Det var ett jättekul och lyckat kalas! Lycka till med ditt!(Y)

  • MrsC 10 december 2009

    Piratskepp Tårta

  • safir74 10 december 2009

    Denna ser cool ut
    Sjörövarkaka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.