Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Present till vänner!

  • Gnurf 20 november 2009

    Men fatta då...flakskor med glöhh får inte förekomma i denna tråd...(H)

    Skrivet av kaka-natta den 20 nov 2009

    mina kompisar hadde glöggfest så mamma gjorde en korg med olika strutar som inehöll hemgjorda kolor,knäck,brända mandlar,ischocklad,kakor ocg en flakska glöhh =)(Y)

  • angelica12 21 november 2009

  • stallperso 21 november 2009

    Skrivet av 123Linnea den 20 nov 2009

    Jag kom på en jättetrevlig sak som jag såg på en försäljning för en skolresa.
    De hade fyllt en glasburk med de torra ingredienserna till ett visst bakverk, så att de låg i snygga lager.
    Sedan hade de satt ett fint tyg över locket och bundit ett band med en snygg etikett.
    På etiketten fanns beskrivningen för receptet, snyggt skrivet.

    Det såg fantastiskt fint ut. Arbetsinsatsen blir i princip lika med noll.
    Det här skulle jag kunna tänka mig att ge bort eller sälja på skolbasar.


    Verkar coolt!

  • stallperso 21 november 2009

    Skrivet av mumzmumz den 19 nov 2009

    engelska julkakor är smaskens! (H)


    Något recept?

  • stallperso 22 november 2009

    Skrivet av Uli den 18 nov 2009

    jag gor gavokorgar pa bestallning for andra aret i rad. Forra aret sa gjorde jag sma engelska julkakor (fruktkakor) vanliga drommar, drommar med kanel, drommar med konjak och saffran samt drommar med ingefara och citron. Jag hade aven pepparkakor, finska pinnar, samt mordegs kakor med hackade polkagrisar.

    I ar planerar jag att gora lite kola samt gora marshmallows i olika smaker som sedan skars i sma bitar till godis eller varm choklad.

    Om du vill gora saker som haller bra sa gor smakakor eller godis annars kan du alltid gara smamuffins i olkia smaker ocksa.

    En annan ide om ar otroligt latt att gora ar dulce de leche och saker some olika curds (citron, lime, apelsin eller tillochmend jordgubb) som kan hallas i fina burkar.


    Har du något recept på engelska julkakor?

  • Uli 22 november 2009

    Hejsan.
    Jag ska forsoka skriva in recepted i eftermiddag eller imorgon :) maste oversatta det forst.

  • stallperso 22 november 2009

    Skrivet av Uli den 22 nov 2009

    Hejsan.
    Jag ska forsoka skriva in recepted i eftermiddag eller imorgon :) maste oversatta det forst.


    Tack!

  • Uli 25 november 2009

    hejsan, tog lite langre an beraknat med en sjuk tvaaring som forsokte sriva pa datorn :)

    har ar iallafall receptet
    Engelska/ Irländska julkakor

  • The_mama97mia 25 november 2009

    En bra grej att ge bort är ju Dina Favoritrecept!
    Du kan ju samla i din kokbok här, printa ut och ge bort. När man är i 14-årsåldern brukar experimentlustan i köket kunna väckas.

  • stallperso 25 november 2009

    Tack så mycket för alla tips! Det blir mat-tinas wienernougat som du ,Siggemus, föreslog. . Hoppas den blir god!

  • Schnitt 25 november 2009

    Förra året kokade jag Whiskeyknäck som verkligen va älskade!
    En rökig whiskey måste det vara och ingen slår Bowmore (L) Tror jag tog 1 dl whiskey per normalsats knäcksmet.

    TRY IT!

  • Glitterfia 25 november 2009

    Det här är några av de godis jag brukar göra.

    Wienernougat är supergott. Det gjorde jag i fjol och det blev en hit här.

    Bountybollar finns det recept på här också, de var WOW. Gör dem inte för stora bara.

    Vårgårda ris blandat med smält choklad, bred ut på en plåt och bryt i bitar när det stelnat.

    Cornflakes blandat med smält choklad, klicka i små kakformar.

    Mandel, nougat och smält choklad. Tryck in mandeln i en bit nougat, rulla till en boll, doppa i smält choklad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.