Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Randig pannacotta

  • Josses 24 april 2011

    Fick en lite galen idé om att göra randig pannacotta och
    bjuda släkten på till efterrätt i morgon med går det???
    Hade funderat på att göra dessa två
    Pannacotta med Center
    Ljuvlig pannacotta med bär
    Någon som provat?
    Tanken jag har är att man gör först den ena och låter den stelna och efter någon timme hälla på nästa, men frågan är ju om den smälter den första eller om det blir på tok för sött och sliskigt i munnen.
    Tänkte toppa med lite vispad grädde och några hallon och blåbär.

  • The_mama97mia 24 april 2011

    rolig tanke! jag 'är nu väldigt dålig på efterrätter och ska erkänna att jag aldrig gjort en pannacotta.
    Tänkte bara en rent mekanisk lösning - om du har portionsformar som är hyfsat raka - dela av en form med OH-folie el dylikt och få en Duo-pannacotta i ett glas på det sättet?

  • Josses 24 april 2011

    Skrivet av mama97mia den 24 apr 2011

    rolig tanke! jag 'är nu väldigt dålig på efterrätter och ska erkänna att jag aldrig gjort en pannacotta.
    Tänkte bara en rent mekanisk lösning - om du har portionsformar som är hyfsat raka - dela av en form med OH-folie el dylikt och få en Duo-pannacotta i ett glas på det sättet?
    Det var ingen dumidé men tyvärr så är mina skålar små runda saker så den går lite dåligt att genomföra tror jag men jag ska klura lite till.
    Det är inte så svårt att göra pannacotta, bland det enklaste jag har gjort,
    gör den med gelatinpulver istället för blad. Gjorde pannacotta första gången till nyåret.

  • The_mama97mia 24 april 2011

    eller gör dom helt färdiga i samma sorts skål, montera ihop först efter att de stelnat var o en för sig?

  • irrevirre 24 april 2011

    Det skall gå fint att låta en stelna och sedan fylla på med den andra. Jag skulle tro att två olika bär smaker eller två olika chokladvarianter (mörk- vit - ljus) passar bättre tillsammans. MEN det är vad jag tror{talktohand}

  • The_mama97mia 24 april 2011

    eller, trist förslag kanske, ge alla två små mini pannacottas

  • Amika 24 april 2011

    Jag har gjort hallon och vitchokladpannacotta och jag gjorde först vita, hällde på glas och lät stelna i kylen, sen hällde jag på hallonpannacottan och lät den stelna. Två lager underbar pannacotta och sen toppade jag med en spegel av rårörd hallonsaft och toppade med ett bär. Jättegott blev det. :)
    Har även innan det köpt varvad pannacotta i glas. Då var det mörk, ljus och vitchokladpannacotta som de toppat med hallongelé.
    Så otroligt mumsigt! :)

  • irrevirre 24 april 2011

    Skrivet av Amika den 24 apr 2011

    Jag har gjort hallon och vitchokladpannacotta och jag gjorde först vita, hällde på glas och lät stelna i kylen, sen hällde jag på hallonpannacottan och lät den stelna. Två lager underbar pannacotta och sen toppade jag med en spegel av rårörd hallonsaft och toppade med ett bär. Jättegott blev det. :)
    Har även innan det köpt varvad pannacotta i glas. Då var det mörk, ljus och vitchokladpannacotta som de toppat med hallongelé.
    Så otroligt mumsigt! :)



    Japp! Detta sitter som en smäck(Y)

  • MatildasMat 10 december 2011

    Det är super mysigt med randig pannacotta, så lätt sätt att fräscha upp en klassiker på :)

    Här är min randiga om man är choklad älskare http://matildasmat.wordpress.com/2011/07/19/randig-pannacotta/ :)

  • jollo10 10 december 2011

    Ska du server i formen eller försöka stjälpa upp dem på tallrikarna?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.