Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på Kärleksmums som inte är så söt?

  • linda_f 15 april 2013

    Testade ett recept men det var så sött trots att jag minskade sockret en hel del. Det knastrade t.o.m i munnen av allt socker. Nån som har ett recept som inte är så sött?

  • LenaBE1 16 april 2013

    Jag vet ju inte hur mycket socker ditt recept innehöll då du inte skrivit nåt om det, men i boken långpannans lov hittade jag detta recept. Jag har inte bakat efter detta recept själv så jag kan inte lova nåt, men socker mängden verkar stämma. Men vill du kan du minska lite på sockret ändå, det är upp till dig. ;)
    Kakan:
    5 ägg, 4½ socker, 4½ vetemjöl, 1 msk bakpulver, 2 msk kakao, 2 dl vatten och 200 gram smör.
    Glasyr:
    3 dl grädde, 100 gram mörk blockchoklad. + Kokos.
    Vispa ägg och socker riktigt poröst. Blanda mjöl med bakpulver och kakao och rör ner det i smeten. Smält smör och tillsätt vattnet, låt det koka upp. Blanda i detta i smeten. Häll smeten i en stor smord och bröad långpanna och grädda i 200 grader tills kakan känns torr, ca 25 minuter. Låt kakan svalna. Koka grädden med blockchokladen tills det tjocknar det tar ca 3-5 min. Bre glasyren över kakan och strö rikligt med kokos över. Lycka till. {blowkiss}

  • LenaBE1 16 april 2013

    Här är ett annat recept på kärleksmums
    Kärleksmums

    ett annat alternativ är ju att söka här i matklubben, då får du upp massor med recept sen är det bara att välja ett eller flera av dom.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.