Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på Lakrits och salmiak karamller efterlyses

  • ghostcat 2 december 2011

    Jag är galen i lakrits och har varit på panduro och handlat diverse ingredienser för att göra några lakrits eller salmiak godisar, men det enda recept jag hittar är lakritskola, finns det någon vänlig själ som vill dela med sig av någon annan sort?

  • Cassiopeya 2 december 2011

    Älskar också lakrits och salmiak och har diverse recept med dessa smaker sparade, här är några :) Hoppas att några ska smaka dig med :)

    Lakritspengar

    Lakritsfluff

    Lakritsknäck

    GB:s lakritsknäck

    Lakritspannacotta med salt citronhack

    Hallon- och salmiakparfait

  • boz1965 2 december 2011

    Här är en grundsmet till hårda karameller. Den kan du smaksätta och färga precis hur du vill.

    Hårda gammaldags karameller - grundsmet

  • Pian2 3 december 2011

    Hej! Jag tog receptet på vingummi ,som finns här ,och tillsatte salmiaksalt + lakritsarom. Blev perfekta pengar av det. Salt efter smak. mvh Pian 2(Y)

  • ghostcat 8 december 2011

    Tack alla! ska prova allt ! Ingen som har recept på lakrits remmar?{clap}

  • Roggan 10 december 2011

    Skrivet av ghostcat den 8 dec 2011

    Tack alla! ska prova allt ! Ingen som har recept på lakrits remmar?{clap}


    Hittar du något recept får du gärna dela med dig. Har försökt några gånger göra det efter innehållsförteckningen på finsk lakrits, men tycker det smakar mjöl. Funderar på att testa göra det på rismjöl istället. Får se om jag gör det efter att ha kokat lakritspolkagrisar imorgon. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.