Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Resultat av lakritskaka

• Okänd 10 december 2007

:(Har testat att göra en kladdkaka med lakritsessens.Uteslöt kakaon.Njae, nog gick den att äta ,men det var ingen höjdare. Ska testa kakan med käck eller kick vid senare tillfälle.

• 10 december 2007

gillar själv inte lakrits, bara Malaco kokos/lakrits Stång och bassets lakritskonfekt. men jag läste om de som gjort den lakritskakan med käck och de tyckte den var bra

• Hjotrongull 10 december 2007

Var får man tag på lakritsessens? Letade som bara den förra året när jag skulle göra lakritsfudge:

• Okänd 10 december 2007

Skrivet av carjoh den 10 dec 2007

Var får man tag på lakritsessens? Letade som bara den förra året när jag skulle göra lakritsfudge:

Titta där de har essenser till drinkar.Finns både i glasflaskor och plast.Jag köpte den fyrkantiga plastflaskan och märket heter BarKing(shots)Har även bakat sockerkaka av Gräddkola av samma märke, och det blev gott iallafall.
    Tror nog lakritsen ska vara söt till kaka,och inte salt,det var den här.Jag har då iallafall testat nu.:D

• emelieskrypin 10 december 2007

Skrivet av carjoh den 10 dec 2007

Kika på den här sidan:
    http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx
    De säljer en massa kryddor och smakämnen som man kan använda i konfektyr och bakning. Sen skulle jag tro att panduro kan ha något också.

• Okänd 10 december 2007

Tack emelie,har varit in och kollat sidan.Det fanns mycket intressant där.Vad mycket tips och ideer man får här på matklubben.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.