Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rocky Road

  • KerstinH 7 december 2007

    Är det någon som vet vilken vikten på Dumlekole-påsen som skall vara i. Det finns olika stora. :D


    KerstinH

  • jca1974 7 december 2007

    Hej!
    Jag vet inte, men det borde vara efter tycke och smak, det får ju inte bli för mycket :D

  • Maude 8 december 2007

    Tog hon verkligen hela påsen? Hm....det tror jag inte. Kan det inte bli en kaka av en massa hopklistrade Dumle-kolor? Tycke och smak och plats kan väl vara ett bra tips.
    Hör av dig om hur det blev.:)

  • KerstinH 6 januari 2008

    Nu är julen över och det gick bra med mitt godis. Fick ett tips om att använda dumlekola min och dom tog jag 2 påsar av till en hel sats.
    Tog lite mer jordnötter också.

    Dom bara försvann för alla tyckte dom var supergoda.(Y)

  • KerstinH 6 januari 2008

    MINI skall det vara.:D

  • evaldo 6 januari 2008

    Rocky Road
    Ingredienser

    12 kakor
    600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
    2 påsar dumlekola
    2 nävar mini marshmallows
    3 dl salta jordnötter
    1 dl skalade pistagenötter

    Förberedelsetid: 10 min
    Färdigt på: 40 min



    Gör så här
    1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

    2. Blanda samtliga ingredienser.

    3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

    4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

  • busan49 20 januari 2008

    dessa var helt underbart goda men som kakor så skulle dom bli jätte stora så jag skar mindre bitar o det var min o min dotters favorit i jul kommer att göra dessa fler gånger

  • Svesse60 20 januari 2008

    Min bror gjorde dessa till jul och jag tyckte de var goda, men nästan lite mäktiga, man satt inte och vräkte i sig precis.

  • anluk 20 januari 2008

    Hade tänkt göra Rocky Road till jul, men det blev inte av. Kanske kan bli påskgodis istället:p

  • Lilljeppe 20 januari 2008

    Skrivet av anluk den 20 jan 2008

    Hade tänkt göra Rocky Road till jul, men det blev inte av. Kanske kan bli påskgodis istället:p


    Samma här. Man tänker göra så mycket:D Men man hinner oftast bara med hälften

  • Hjotrongull 20 januari 2008

    Helt klart försvinnade goda....Jag tycker man kan äta dem när som helst och inte bara vid jul...:)

  • KerstinH 20 januari 2008

    En bekant gjorde om receptet lite.
    Hon tog inte med några dumlekolor för hon hade glömt köpa hem dom.
    Dom blev hur goda som helst och dom var inte så maffiga heller.(Y):)

  • lisa_s 21 januari 2008

    Väldigt mäktiga godisbitar!
    Vi hackade till dumlen i lite mindre bitar.
    Tänk på att inte skära för stora bitar,det blir svårätet då!
    Bättre att äta flera små!

  • gosrosen 21 januari 2008

    tog stora påsar då det är så gott :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.