Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Roliga saker att göra av vetedeg!

  • milane 5 december 2009

    Jag går första året på linjen Bageri & Konditori och på onsdag ska vi ha vårat första praktiska prov. Vi ska göra en vetedeg, och efter det får vi bestämma själva vad vi ska göra av den.

    Eftersom att jag vill ha högt betyg vill jag inte bara göra vanliga kanelbullar utan helst göra något lite roligare. Så om någon har tips på lite mer avancerade saker att göra av en vetedeg, skriv dom här! :)

  • Buspippi 5 december 2009

    Just nu står det ganska stilla men kanelbullar kan man ju göra lite roligare med rivet äpple och hackad mandel eller någon annan slags nötter.. Mina favorit bullar är mde mandel eller pistagemassa.. Fast jag förstår at du är ute efter något som är mer avanserat än bullar.. Hoppas någon kommer med några bra tips till dig!!

    Lycka till med provet!!

  • anault-4 5 december 2009

    Butterkaka, längd fylld med belgisk choklad! Solbullar. Krämbullar, Finns några bullar som fylls med nån kokoskräm och sedan en kokosglasyr på botten. Kallas snöbollar tror jag!

  • maria_wijk 5 december 2009

    Vill du göra något lite matigare så kan ju pizzabullar vara ett alternativ.

  • Gnurf 5 december 2009

    Kan man inte göra liksom Slott med fontäner som sprutar och kanske en Zebra med vanilj och kanelränder som står under ett Amarulaträd å knaprar på Roibosbuskar...

    Kan man det!??? :o

  • infanteri27 5 december 2009

    Skrivet av Gnurf den 5 dec 2009

    Kan man inte göra liksom Slott med fontäner som sprutar och kanske en Zebra med vanilj och kanelränder som står under ett Amarulaträd å knaprar på Roibosbuskar...

    Kan man det!??? :o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.