Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Schwarzwaldtårta till många

• Jessica85 20 juni 2010

Min pappa önskar sig Schwarzwaldtårta när han fyller 60. Funderar på om man kan dubbla något av alla recept och baka bottnarna i långpanna istället för att göra dem runda? Förslag på vilka mängder man ska ha?

Finns ju massor med olika recept. Någon som kan rekommendera något av dem?

• Mistys 20 juni 2010

Jättebra förslag! Jag gjorde det när mina barn döptes. Jag dubblade receptet och bredde ut nöt-maräng smeten på bakplåtspapper på en långpanna. Sen klädde jag en flat långpanna med folie, delade bottnarna i två halvor. Det var enklare att föra över dom då utan att dom skulle gå sönder. Det syntes ju inte under all grädde att dom var delade i två halvor från början. Att föra över dom i helt skick utan att dom skulle gå sönder var inte så lätt ( provade det första gången) För att alla bitar skulle få choklad var jag extra generös uppepå. Då annars bara ytterbitarna skulle få chokladflarn. Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.