Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Seg kaka med blåbär!

  • Okänd 19 november 2009

    Blev bjuden på en underbart god kaka med blåbär.
    Den var ljus, seg och väldigt söt - men väldigt god!
    Någon som har receptet? Har hittat ett liknande recept här men vet inte riktigt om det är samma. Någon som har testat och känner igen kakan?:)

  • Uli 19 november 2009

    later lite some en vit choklad kladdkaka med blabar, iallafall som min brukar bli nar jag anvander detta receptVit kladdkaka med hallon

  • Okänd 20 november 2009

    Den låter jättegod, men det var ingen vit choklad i receptet :/..
    Ska nog testa kladdkakan ändå, hehe

  • Taktur 21 november 2009

    Finns en kaka som heter "tuppkaka" ,blir seg o god. Kanske den med blåbär i ???

  • Gnurf 21 november 2009

    Jag brukar köra en blåbärskaka i långpanna ibland utan fett i själva smeten. Man strör istället blåbär över kakan, hyvlar smör överst och strör över pärlsocker. Den blir lite seg i konsistensen med en knäckig blåbärsyta överst. Tror faktiskt det är min favoritvariant av mjuka kakor...:p

    Om du vill ha ordentlig hjälp tror jag nog du måste förklara liite närmare vad det är för typ av kaka du menar!!

  • essim 21 november 2009

    Prova den här.....

    Mjukseg blåbärskaka

  • Okänd 26 november 2009

    Ah, tack så mycket! Den var det!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.