Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Semmelrecept...

  • Vetebullen 23 januari 2009

    Skrivet av systeryster den 23 jan 2009

    Semlor äts nu året om och det känns inte riktigt.Speciellt de med saffran till jul har jag lite svårt för.
    Ni som hittat ofyllda semlor i butiken, dvs släta kardemummabullar, var det från en lokal bagare eller har något rikstäckande bageri det? Vill gärna ha tips om jag ska leta på konsum eller ica?
    Har inte hittat några förra säsongen.:'( Mitt egna recept på semlebullar tycker jag inte om, men jag kanske får prova något av de ni har föreslagit iställe.


    Hej! Leta efter solbullar. Dom är utmärkta till semlor:) (Y)

  • MrsC 29 januari 2009

    Blåbärs Semla

  • Kicki8 29 januari 2009

    Dessa gillar jag. Inga före den 24:e
    Semlor

  • MrsC 29 januari 2009

    Skrivet av Kicki8 den 29 jan 2009

    Dessa gillar jag. Inga före den 24:e
    Semlor


    24 februari är det som gäller...:D

  • MrsC 29 januari 2009

    Chokladsemlor

  • croxie64 30 januari 2009

    Riktigt smarriga semlor

    Jag har inte hittat några släta bullar här i England som jag tycker duger till semlor...so jag bakar mina egna. Måste, liksom ;)

    Receptet ovan är helt suveränt och jag kan rekommendera det varmt om någon vill pröva på att göra hela semlan själv.

  • MrsC 31 januari 2009

    Visst måste det finnas fler recept på semlor? :D

  • Okänd 2 februari 2009

    Om ni är på jakt efter släta bullar är ett tips att fråga i en ICA eller Coop butik som har eget butiksbageri (eller annan kedja för den delens skull) och be att få köpa släta bullar från dem.
    Om ni vill ha lite semelvariation kan ni alltid passa på att fråga om ni får köpa Spandauer (ni vet de där fyrkantiga wienerbröden) av dom också. Bara att fylla som vanliga semlor. Bra mycket mer onyttigt men fortfarande väldans gott.

    (Får ni köpa bullar av butiksbageriet är de nog ojästa och frysta. Bara att ta hem och tina, jäsa och baka av. Nybakat!)(Y)

  • MrsC 3 februari 2009

    Fastlagskrans

  • MrsC 3 februari 2009

    Semla med kanelgrädde

  • sme 3 februari 2009

    Skrivet av Molgan den 23 jan 2009

    Skrivet av bernit den 22 jan 2009

    Vart tog semlor med varm mjölk vägen ?






    Det finns fortfarande, iallafall brukar vi göra det här hemma.[/quote


    Vi äter oxå med varm mjölk, å det är så gott. det brukar slinka ner några st under jan och feb månad :'(


    ]

  • MrsC 4 februari 2009

    Karlsbadersemla med kokosfyllning

  • lisbethv 4 februari 2009

    Skrivet av systeryster den 23 jan 2009

    Semlor äts nu året om och det känns inte riktigt.Speciellt de med saffran till jul har jag lite svårt för.
    Ni som hittat ofyllda semlor i butiken, dvs släta kardemummabullar, var det från en lokal bagare eller har något rikstäckande bageri det? Vill gärna ha tips om jag ska leta på konsum eller ica?
    Har inte hittat några förra säsongen.:'( Mitt egna recept på semlebullar tycker jag inte om, men jag kanske får prova något av de ni har föreslagit iställe.

    Jag brukar köpa pågens semlebullar god kardemummasmak tycker jag:)

  • MrsC 20 februari 2009

    Här finns en fin samling semmelrecept...(Y)

  • MammaIrene 20 februari 2009

    Skrivet av systeryster den 23 jan 2009

    Tack för tipset!(Y) (Om att släta bullar hittas i bröddisken på konsum)


    Citygoss har dem ocskå har jag sett....

  • Maripoosa 20 februari 2009

    Blåbärs-semla lät inte helt fel :) Min pappa brukar köpa färdiga släta bullar och gröpa ur en grop i brödet, bldanda hälften av det med riven mandelmassa och grädde. Fyll gropen och spritsa på grädde! Gillar inte köpesemlor där mandelmassan ligger som en hård klump i botten :/
    Heja den äkta gräddsemlan med varm mjölk! :)

  • Lilljeppe 21 februari 2009

    Här är receptet på mini semlor. Mumsiga små rackare:p
    Mini semlor

  • Lilljeppe 21 februari 2009

    Här kommer några fler recept
    Små punchsemlorJordgubbssemla

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.