Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Shoba, alla matvrak i där ute i det avlånga landet! ÖPPNA!

  • Kladdkakan95 7 september 2009

    Tjaba allesammans!:D
    Nu är det såhär, att ute på gårn har vi ett plommonträd som är rätt så stort!!! Ja skulle gärna skriva mkt mera, men har inte tid. Men nu är det såhär att vi får massor!!! Med plommon! Och vi vet inte vart vi slka göra av dem! Så, har i nåt tip på recept, helst inte mat, mer bakverk. Det undrar jag! Helst inte pajer och kakor, men det uppskattas det med!(Y)
    Blir tacksan för ALLA svar, å gärna så fort som möjligt villl ja ha svar om ni har möjlighet (H):)
    Om nån vet ett bra sätt att lagra plommon är det också jätteglad! Asså, att sparea lixom kanske tilll julen?

    //kladdkakan95

  • Ulrika91 7 september 2009

    Kärna ut och lägg i plastpåsar och frys in, jättebra sätt att spara plommon :)

    Här är några recept som jag har lagat med årets plommonskörd (som verkligen har varit enorm)
    Plommonchutney med balsamvinäger
    Plommonchutney med ingefära och citron
    Plommonsmulpaj

  • SDMaya 7 september 2009

    Plommonmarmelad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.