Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

skolträff :)

  • Sashuk 27 maj 2011

    Hejsan alla glada!
    snart är det skolavslutning men innan det ska vår klass ha en liten träff med föräldrarna där vi har det trevligt.
    Vissa elever har blivit erbjudna att baka något till träffen, som en liten insamling till skolresa eller något annat roligt.
    Så då undrar jag om ni har något bra och gott tips på vad man kan baka för kakor eller några goda bullar, ska helst vara ganska enkelt eftersom jag inte direkt är något proffs.
    tackar för alla svar :)

  • ilikekladdkakaxd 27 maj 2011

    {kissing}

  • The_mama97mia 27 maj 2011

    Hej, vad ni är duktiga!
    Min dotter har också varit med att ordna fika till föräldrar och lärare vid lite olika tillfällen och sen har intäkterna gått till klasskassan.
    När de bakade sist så gjorde min dotter "vanlig" sockerkaka, och Chokladkaka (i sockerkaksform) . En del gjorde chokladbollar , en del gjorde kärleksmums. EN del gillar att göra kokostoppar.

  • Sashuk 27 maj 2011

    haha tack tack :) det var ett bra förslag, ska tänka på det ;)

  • Sashuk 27 maj 2011

    Skrivet av ilikekladdkakaxd den 27 maj 2011

    {kissing}


    och vart vill du komma med detta?

  • Cassiopeya 27 maj 2011

    Silviakaka är en bra och ganska lätt kaka :)Men lämna inte spisen när du gör kladdet att lägga på kakan, det bränner så lätt fast då. Sök på Silviakaka här på MK eller kika i min kokbok :)

  • malin_olsson50 27 maj 2011

    Jag kan tipsa dig om denna kaka:
    Kokostoscakaka
    Ser kanske inte så himla rolig ut, men smakar underbart gott och är så lätt att göra!
    Mmmmmm..

  • swarefelt 27 maj 2011

    Jag tycker kringlor är super goda!
    sök på sockerkringlor på www.arla.se

  • Sashuk 28 maj 2011

    Låter jätte gott! tack för alla tips! Kokostoscakakan verkar var ett bra förslag :P

  • juullan 17 juni 2011

    {female-fighter}
    {kissing}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.