Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

skorpmjölsmazariner

  • zimm 2 november 2008

    Hej. Är det någon som har receptet på skorpmjölsmazariner.Har slarvat bort mitt.

  • babbs 4 november 2008

    Jag har inget recept på skorpmjölsmazariner men väl på något som min far kallade för skorpkaka. Han var väldigt matlagningsintresserad.

    Skorpkaka

    50 g sötmandel
    2 st bittermandel
    3 dl skorpmjöl
    2 ägg
    200 g socker
    1½ tsk bakpulver
    2-3 msk grädde
    50 g smör.

    Jag rörmodar att man bereder som vanligt med att vispa ägg och socker och sedan tillsätta malen mandel, skorpmjöl, bakpulver grädde och smält smör.
    Det står bara att kakan ska gräddas i medelvarm ugn men jag antar att man lika gärna kan fylla smeten i små mazarinformar och grädda. medelvarm ugn är väl 200-225 grader tror jag.



    Gräddas i form i medelvarm ugn.

  • zimm 4 november 2008

    Skrivet av babbs den 4 nov 2008

    Jag har inget recept på skorpmjölsmazariner men väl på något som min far kallade för skorpkaka. Han var väldigt matlagningsintresserad.

    Skorpkaka

    50 g sötmandel
    2 st bittermandel
    3 dl skorpmjöl
    2 ägg
    200 g socker
    1½ tsk bakpulver
    2-3 msk grädde
    50 g smör.

    Jag rörmodar att man bereder som vanligt med att vispa ägg och socker och sedan tillsätta malen mandel, skorpmjöl, bakpulver grädde och smält smör.
    Det står bara att kakan ska gräddas i medelvarm ugn men jag antar att man lika gärna kan fylla smeten i små mazarinformar och grädda. medelvarm ugn är väl 200-225 grader tror jag.



    Gräddas i form i medelvarm ugn.


    ska testa o göra dom, tackar så mycke

  • barnbarn 4 november 2008

    Här är ett recept av många jag har.
    Enkla mazariner
    1 hg smör
    1 hg socker
    1 hg skorpmjöl
    5 rivna bittermandlar
    2 ägg
    Rör smör och socker,tillsätt övriga ingredienser.Fyll formar till hälften 225 grader.
    Holländare är också godaDe är fyllda med äppelmos

    LYCKA TILL (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.