Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smälta choklad i mikro

  • 123Linnea 11 augusti 2009

    Jag har aldrig misslyckats med att smälta blockchoklad i micron. Det är så bra!! Värre då med vattenbad som ska passas och ånga som inte får hamna på fel ställe.

    Gör så här:
    Bryt kakan i bitar och kör på full effekt i 30 sekunder eller upp till en minut - olika microugnar - rör om och kör lika länge till. Rör om igen.
    Enda problemet är väl att jag aldrig hittar något bra ställe att lägga skeden under micringen och alltså måste stoppa den i munnen...

  • sundberg92 14 augusti 2009

    jag tyycker det går väldigt bra att smälta choklad i mikron. Jag brukar köra på ca 400w, sedan så rör jag om kanske var 20-30 sekund. Det funkar jätte bra för mig, jag har aldrig lyckats bränna fast chokladen eller fått den klumpig. Lycka till!:)

  • Marielund49 4 december 2012

    Har precis köpt en chokladsmältare. Finns formar till den i form av kaniner och sånt. Men jag skulle vilja göra nått med fyllning. Typ praliner. Nån som vet hur man gör?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.