Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smak på kladdkakor?

  • matmarie 10 november 2009

    Testa hälla i Polly i kladdkakan... Jättegott!!!! Har inte gjort det själv ,men blev bjuden på den hos en granne!!!

  • Buspippi 10 november 2009

    Jag har inte provat ännu. Men jag tycker det låter mycket gott med lakritskladdkaka.. Vi ska testa det imorgon.. Vanlig kladdkaka i allära men jag har nästan förätit mig på det så nu ska det bli spännande med något anorlunda...

    Återkommer imorgon o berättar vad jag och mina vänninor tyckte...
    På återhörande..

  • smeand 11 november 2009

    Skrivet av Erajscha den 10 nov 2009

    Skrivet av saralandqvist den 10 nov 2009

    Jag har ett recept på en chokladkaka som med; 5 ägg, 200 g fin choklad, 200 g smör, 2 dl socker och en nypa salt. Smält shoklad och smör i vattenbad. Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Vispa äggulorna och socker pösigt och blanda med chokladen och en nypa salt. Vänd ner äggvitorna. Grädda i 200 grader, 15-20 minuter. Låt svalna.


    Kan du inte lägga in receptet så man kan spara det i sin kokbok?


    Det har jag gjort nu!

  • Buspippi 18 november 2009

    Skrivet av Buspippi den 10 nov 2009

    Jag har inte provat ännu. Men jag tycker det låter mycket gott med lakritskladdkaka.. Vi ska testa det imorgon.. Vanlig kladdkaka i allära men jag har nästan förätit mig på det så nu ska det bli spännande med något anorlunda...

    Återkommer imorgon o berättar vad jag och mina vänninor tyckte...
    På återhörande..


    Tyvärr så lyckades jag inte hitta lakrisal i någon av våra affärer här nere i centrum så jag får skjuta upp det till nästa gång det är dax för mig att bjuda.. Det fick bli Lakritskaka med citron istället.. Den var väl en 3 poängare ingen riktig höjdare.. Den satt fast i formen för all lakritskola hamnade i botten..

  • dad1dad 20 november 2009

    Vet att det finns apelsin-kladdkakor.Verkar jättegott men har inte smakat:p

  • ToSiLa 27 november 2009

    Jag har världens godaste och dessutom enklaste kladdkakan att göra.
    Bara att röra ihop, och hälla upp, inget vispande.
    Smakar dessutom ljuvligt.
    Den är riktigt lös när den är gräddad och så måste den stå länge och svalna, helst till dagen efter.

    Smält 200gr smör och 200gr mörk choklad.
    Blanda sen i : 4 ägg
    2 dl socker
    2,5 dl mjöl
    1 tsk bakpulver
    225 grader i 12-13 min.

    Smaklig spis!

  • star759 5 januari 2010

    häll ner lite snabbkaffe pulver i en vanlig kladdkakssmet eller varva smet med after 8 i lager. det blir jätte gott o alla tror att det är en "vanlig kladdkaka" o blir överraskade. Lätt som en plätt men ändå lite lyxigare utan att det kostar.
    Olika sorters nötter går oxå mkt bra att blanda i.

  • vitchokladkaka 13 januari 2010

    vill du ha en riktigt chokladig så dumpa kladdkakan... gör istället en franskchokladtårta, det är sjukt enkelt och riktigt gott!!!(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.