Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smala bakelser! :)

  • NUCLEARPANDAx 22 oktober 2010

    Jag har precis börjat äta "normalt" efter att ha genomgått en väldigt kalorisnål diet och skulle vilja få tips på goda godsaker som skulle kunna vara otroligt goda men även så att man slipper få det där hemska dåliga samvetet över att man åt det, haha!
    Hemskt gärna något med hög chokladhalt då det är något som är min favorittillsatts! :)
    Peace & Love -*

  • frucaos 22 oktober 2010

    Smält mörk choklad och doppa fruktbitar i den. Ät direkt eller låt stelna. Kan ev doppas i kokos också - medan chokladen är mjuk.
    Gillar du vit choklad - gör gino i så fall - valfri frukt/bär i ugnsfast form, riv över rejält med vit choklad och skicka in i ugnen på 250 grader i knappt 10 minuter. Servera varmt med antingen grädde eller glass. (Får väl snåla på den delen om det ska fortsätta att vara relativt nyttigt).

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Smält choklad, blanda i nötter, torkad frukt, rispuffar. Bred ut på bakplåtspapper. Låt svalna och stelna och bryt i bitar :)

    Nyttig avocadosorbet

    Nyttig kladdkaka

  • Mistys 23 oktober 2010

    Antar att du kanske ville ha recept på hemgjorda saker? Men mitt tips är glass. Gb har en chokladglass light som är helt ok. 1/4 dels paket ger en lagom portion för bara 70 kcal . Piffa till med någon frukt kanske. Även dessa små mini magnum som finns att köpa innehåller få kcal. Ca 120 kcal / glass ( obs !då menar jag minivarianten) Vilket stillar begäret men ger ändå få kcal.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.