Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smålansk ostkaka

  • kentott 28 maj 2011

    Hei alla sammen,jag tenkte å laga ostkkaka,det står det skall vara bitre mandler i den.Er det någon hær som kan seia meg vad det er??
    Takk på førehand

    Helsing Kenneth

  • gunnelrehn 28 maj 2011

    Bittermandel har en annorlunda och starkare smak än sötmandel Finns att köpa i ganska små påsar. Enklast är att använda bittermandelessens, likadana små flaskor som hushållsfärg

    Hälsningar Gunnel

  • anluk 28 maj 2011

    bittermandel, en mandel som är något bitter i smaken och ser ut som sötmandel

  • miramamman 28 maj 2011

    bittermandel, de ser ut som vanliga mandlar men är bittra i smaken, säljs på samma ställe som vanliga mandlar, men i mindre påsar, det finns också små flaskor bittermandelolja att köpa.

    hoppas det var till hjälp.

  • 1Elisabet 28 maj 2011

    Det bör ju tilläggas att bittermandel innehåller blåsyra och är väldigt giftigt. Så förvara utom räckhåll för barn och märk påsen väl så det inte blir någon förväxling.

    Hälsningar
    Elisabet

  • kentott 31 maj 2011

    Jag vill takka før alla svaren som jag fikk:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.