Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SNABB HJÄLP ÖNSKAS!!FUDGEKAKA!!

  • Shoutoutloud 29 maj 2012

    Ska göra en fudgekaka till min sons födelsedag men alla recept jag hittar är ofullständiga!!DVS det står inte VAR i ugnen man ska ha kakan det står bara grädda i si och så många minuter på den värmen men var i ugnen ska man ha den någon som vet??tänkte göra i en rund springform!!om det har någon betydelse.
    tacksam för svar snarast!!måste göra den senast imorgon,jobbar så mkt sen,

  • pev 29 maj 2012

    Står det inget vart i ugnen man ska grädda, brukar det vara i mitten.
    I mitt fudgekakerecept ska det dock gräddas i nedre delen...:)

  • zonale 29 maj 2012

    Mitt recept "Engelsk fudgekaka" ska också gräddas i nedre delen av ugnen.

  • Shoutoutloud 29 maj 2012

    jag har en gammal ugn ingen varmluft. men jag försöker att grädda den långt ner(längst ner?)i ugnen?

  • svengelsk 29 maj 2012

    Om det är en engelsk kaka skall den nog stå mitt i ugnen. Det är inte så vanligt med över och undervärme här.

  • zonale 29 maj 2012

    Det är nog inget egelskt recept egentligen men den heter så. Gräddar den alltid långt ner och så står det även i receptet.

  • Shoutoutloud 7 juni 2012

    det blev jättebra jag gjorde den lågt ner i ugnen. det enda som nog inte blev som det skulle var glasyren. den blev inte så hård utan ganska kladdig. men den blev ändå supergod!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.