Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Socker på engelska

  • SaraSiv 17 februari 2012

    Hej

    Jag har nyss köpt "The complete Magnolia bakery cookbook" och dreglar över alla goda recept.

    Vet någon vad "confectioner´s sugar" har för motsvarighet i Sv? Fint strösocker? Vanligt strösocker? Brittiska recept skriver om strösocker som caster sugar, är det ekvivalent?

    Tack för svar!

  • The_mama97mia 17 februari 2012

    Hej,
    caster sugar är det vi kallar strösocker.
    Icing sugar eller confectioner´s sugar = florsocker.
    Brown sugar = farinsocker.

    När vi sen kommer till olika sirapssorter blir det lite mer komplicerat för mig...

  • Amika 17 februari 2012

    Hej!
    Som mamamia säger så är confectioner's sugar florsocker och caster sugar är vanligt strösocker.
    Sen när det kommer till sirap så är golden syrup samma sak som vanlig ljus sirap. Och corn syrup går att byta ut mot det. Cane syrup har vi i affärerna här också, det står vid vanliga sirapen i en mindre flaska och är mörkare än vanlig sirap. Sen är den fair trade också, vilket är jättebra! :)

    Vill du ha hjälp att översätta något recept så kan jag hjälpa dig med det. Omvandla mått och så. Fast det är bra med brittiska recept. Ofta så står de angivna i gram. :)

    Mvh
    Jonna

  • svengelsk 17 februari 2012

    Det finns två sorters strösocker här. Granulated som är grövre och billigare och som man har i te och kaffe etc samt caster sugar som är finare och används i bakning.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.