Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sommarpajer

  • Fanny 30 juli 2010

    Hej alla Matklubbare!

    Här kommer veckans nyhetsbrev även här!

    Fräscha sommarpajer bakade på sommarens bär och frukter. Passar perfekt att njuta av till semesterfikat under sköna sommardagar.
    Päronpaj med mandeltäcke
    hallonpaj med toscatäcke
    Världens godaste bärpaj
    Persikopaj
    Bärpaj med marängtäcke
    Frisk vinbärspaj
    Jordgubbspaj

  • charlottat 30 juli 2010

    åh, vad många smaskiga recept!! {eat} nu blev jag ännu mer baksugen än jag redan var. ;)

  • maithab 30 juli 2010

    Det där var ju bara efterrättspajer. Vi har njutit av massor av goda lunchpajer i sommar. Det är perfekt att lägga lite rester i. Vi har gjort mängder av varianter på broccolipaj och tomatpaj (bl.a. med fetaost och oliver i) och sen har vi provat en massa andra, senast en god laxpaj. Det är inget jag har lagt in recept på. Det finns säkert redan något liknande. Det är ju bara att ta vad man har.

    Pajdeg till matpaj (spröd och god)
    2 dl vetemjöl
    1 dl grahamsmjöl
    100-150 g smör
    ett par msk kallt vatten.

    Blanda och kör allt i matberedare med knivblandare i några sekunder till en deg. Kavla mellan plastfolie, dra loss ålastfolielocket och vänd ner i en pajform och av med andra plastfolien. Picka och låt stå svalt i kylen medan man förbereder "pålägget".
    Blanda ihop en äggstanning på 3 ägg, 2,5 dl mjölk (byt gärna ut hälften mot creme fraiche), salt och peppar samt riven ost (eller keso), som hälls över.
    Grädda i 200° i ca en halvtimme.

  • Mistys 30 juli 2010

    Rabarberpaj annorlunda!


    Denna rekomenderar jag varmt. En jättegod paj (Y) Ett recept jag fått av min svärmor för många år sedan. Mycket populär hemma hos oss.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.