Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Studenttårta

  • Countrygirl 30 maj 2011

    Ska baka tårta till min systerdotter som tar studenten. Det blir ca 40 gäster. Skulle vilja överraska med något riktigt kul. Gärna med jordgubb och chokladsmak.

    Studenthattstårtor? Hur gör man sådana?

    Har du något bra förslag eller tips?

  • Erajscha 30 maj 2011

    Jag skulle göra en vanlig tårta med marispantak och som fick vara vitt och sen göra band och skärm svart med den lilla blomman fram.

  • vitchokladkaka 3 juni 2011

    chokladmousse och mosade jordgubbar brukar vara en hit!
    ett tips är att göra ena sidan lite högre och sätta skärmen på den sidan. då ser tårtan lite mer "äkta" ut ;)

  • KimOfDrac 3 juni 2011

    Lättast är att göra mössan av marsipan, men gillar man inte det kan man använda sugarpaste.
    Kanske en riktigt söt och en lite syrlig fyllning? T ex mjölkchokladmousse och passionsfruktmousse :)

  • KimOfDrac 3 juni 2011

    Skrivet av Kimona den 3 jun 2011

    Lättast är att göra mössan av marsipan, men gillar man inte det kan man använda sugarpaste.
    Kanske en riktigt söt och en lite syrlig fyllning? T ex mjölkchokladmousse och passionsfruktmousse :)


    Eller ist för passionsfrukt tar du jordgubb och rabarbermousse

  • Tesslatess 3 juni 2011

    Skrivet av Erajscha den 30 maj 2011

    Jag skulle göra en vanlig tårta med marispantak och som fick vara vitt och sen göra band och skärm svart med den lilla blomman fram.


    Vitt marsipanlock finns på ica =)

  • Moork 8 juni 2011

    Kolla in min hemmabyggda studentmössetårta.

    http://morkomat.blogspot.com

  • martina63 9 juni 2011

    Ginnys amerikanska chokladtårta blir jättestor och räcker till många, jättegod också!

    Ginnys amerikanska chokladkaka med frosting

  • Lange 9 juni 2011

    Jag brukar göra en mastig enkel chokladkaka som jag delar och lägger smörkräm och hallon mellan bottnarna. Jag brukar garnera den med grädde och den som skär första biten brukar bli ganska förvånad :) Den borde vara enkel att göra till en studentmössa istället och naturligtvis går det bra att lägga emellan med jordgubbar. Säg till om du vill att jag ska skicka/lägga upp receptet på kakan son verkligen är enkel att göra (behövs inte ens elvisp)

  • Moork 10 juni 2011

    Nu finns slutversionen på bild. Studentmössetårta, skarp version!
    http://morkomat.blogspot.com

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.