Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Studenttårta?

• mstallard 1 juni 2010

Hej
    Finns det nån som har ett förslag på en studenttårta!!
    Jag är inget proffs på tårtor så det får inte vara för svårbakat :)
    Den ska räcka till 25 pers.
    Funderade lite på att göra en " snoddaskaka" i lånpanna och garnera med gräde och jordgubbar..kan det funka?
    Hoppas på lite svar och ideér

• MissLo 1 juni 2010

Kolla "Carolas marängtårta" här i receptbanken. Jag har gjort liknande flera ggr och jag är heller inget proffs men den här går nästan inte att misslyckas med och enl. både mig och mina gäster så är det en jättegod tårta. Grattis förresten till den som tar studenten:)

• Dintan 1 juni 2010

Tänker göra philadephiatårtor till sonens student, mao fryst cheesecake. Kanon då man kan förbereda och ha i frysen. Tänker dekorera dom med penséer, gula och blå såklart.

• mattjejen 1 juni 2010

Min dotter tar studenten på fredag å ville ha en chokladtårta. Då tänkte jag göra den här kladdkakan dan innan å sen skära i fina bitar, spritsa en gräddros i kanten å på med en jordgubbe å kke lite silverkulor. Sen har jag två skålar med vispad grädde å jordgubbar bredvid... Den e jättelätt att göra å supergod. Vi blir oxå ca 25 pers så jag tänkte göra tre st å blir det över så fryser jag in den.
    Ha en kul student å grattis!
    Agnetas kladdkaka

• siggemums 1 juni 2010

Skrivet av mstallard den 1 jun 2010

Hej
    Finns det nån som har ett förslag på en studenttårta!!
    Jag är inget proffs på tårtor så det får inte vara för svårbakat :)
    Den ska räcka till 25 pers.
    Funderade lite på att göra en " snoddaskaka" i lånpanna och garnera med gräde och jordgubbar..kan det funka?
    Hoppas på lite svar och ideér

Jag föreslår att du istället gör en tårta, med många namn, men jag kallar den Brittatårta. Den är jättegod, inte svår och ialla fall tycker jag, festligare än snoddaskaka. Sockerkaka med marängtäcke, grädde och jordgubbar . En riktigt god försommartårta.

Tillägg: Oj då ! Såg nu att Carolas marängtårta nog var ytterligare ett namn på den.

• sajoh69 2 juni 2010

Kanske den här kan vara något :)

Studenttårta

Lycka till med vad du än väljer {eat}

• Berntsdotter 2 juni 2010

Gör min Nötmarängtårta med bär, det är ett recept som jag lagt upp. Den räcker till 25 personer och är underbart god!

• degskrapan 2 juni 2010

Skrivet av Berntsdotter den 2 jun 2010

Gör min Nötmarängtårta med bär, det är ett recept som jag lagt upp. Den räcker till 25 personer och är underbart god!

planerar frukt o bärpajer til sonens student....
    lätt att frysa om det blir över, lätt att ta fram, och gooottt!!!!

• Sork 2 juni 2010

Hejsan!

Jag tycker du ska slänga ihop tre sachertårtor. Du kan göra dem i förväg och sen frysa in. Ta fram dem på morgonen - festdagen. Bred på glasyren och vispa några paket grädde.

Du kan absolut ha färska jordgubbar också om du har lust.

Sachertårta är enkelt att göra - jämför recept, välj ett enklare- supergott. Känns lite tung i konsistensen och härligt lyxig!

Lycka till!

• LEDIVO 2 juni 2010

Ett förslag
    Tårta á la Ann-Britt

• supermat 5 juni 2010

Jag tänkte göra Britta tårta till studenten på fredag, nu till min fråga:
    Kan jag göra bottnarna dagen innan?(H)

• miia69 5 juni 2010

Så brukar jag göra till midsommar o andra tillfällen utan minsta problem... Tycker nästan den blir bättre då. Och jag har inte i frysen utan i kylen.

• Sork 5 juni 2010

Hejsan!

Gör tre pavlova - marängbottnar. Toppa med vispag grädde och färska jordgubbar. Ringla över lite kolasås eller chokladsås frå tub.

Gott och oförskämt enkelt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.