Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Subway cookies?

  • kirsch 12 oktober 2009

    Hej!

    Jag undrar om någon som jobbat/jobbar på Subway vill delge mig varifrån ni köper cookiesdegen?? Så vitt jag förstått så är det någon fryst deg eller? Producent? :S Dom däringa doubble chocolate cookiesen är så craaazy goda! Finns inget som liknar dem!

    Vill se om det går att få tag på!

    Tack på förhand!

  • boz1965 12 oktober 2009

    Hittade det här på nätet (orkade dessvärre inte översätta...):

    This is similar to Subway cookies if left standing for 24 hours after baking.

    2 1/4 cups unsifted all-purpose flour
    1 teaspoon baking soda
    1 cup butter or margarine, softened
    1/4 cup granulated sugar
    3/4 cup packed light brown sugar
    1 (4 ounce) package instant vanilla pudding mix*
    2 large eggs
    1 teaspoon vanilla
    1 (12 ounce) package chocolate chips
    1 cup chopped nuts (optional)

    Preheat oven to 375 degrees F.Mix flour with baking soda in a bowl and set aside.In a large bowl, combine butter, sugars and (dry) pudding mix. Beat until smooth and creamy. Beat in eggs and vanilla; gradually add flour mixture. Stir in chips and nuts.Roll into balls and flatten slightly or drop by teaspoon full on a non-greased cookie sheet.Bake at 375 degrees F for 8-10 minutes.

    (375°F = c:a 190°C)
    Omvandlingstabell för mått och vikt hittar du här: http://web.telia.com/~u54504162/javascript/convert/volym.html

  • emilgunnarsson 14 oktober 2009

    Mmmm, dina kakor var gudomligt goda måste jag tillägga!
    Jag bakade dessa kakor i förrgår, även mina söner föll för de.
    Du borde lägga ut lite fler recept tycker jag!
    / mvh Linnéa Grundstedt. :)

  • boz1965 14 oktober 2009

    Nu har jag översatt och lagt in receptet på min sida:

    Subway's Chocolate Chip Cookies

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.