Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tänk så mycket gott jag ska baka

  • lenajeanette 4 maj 2008

    Ja, tänk så mycket gott jag ska baka, när jag tittar i min kokbok så är de mesta sparade recepten jag har efterrätter och kaffebröd......:D

    Tittar jag i min hylla för kokböcker så är flertalet bakböcker, ja även matbröd.

    Alla har vi våra små "hang ups".

    Skulle utan vidare kunna baka en kaka/ matbröd varje dag i flera år utan att baka samma.

    Lenajeanette

  • zonale 4 maj 2008

    Jag kan nog göra detsamma när det gäller kaffebröd:) Hittar något nytt var gång jag är inne på klubben och det är dagligen. Funderar på vad jag ska baka för gott till pingst. Gillar att baka matbröd och har gjort så i många år och hittar även där alltid nya recept som jag vill prova. Huvudsaken är att vi har trevligt och det har vi(Y)

  • Lindanemon 4 maj 2008

    Jag har också konstaterat att mina sparade recept är över 1000........:o

    Vilket helt klart innebär att jag sparar mer än jag kan laga...:'(


    Men det är ju så himla kul :D

  • Wombat04 5 maj 2008

    Det är ju det, det är KUL! Så fort jag ser ett recept som tilltalar mig ser jag nästan framför mig hur jag lagar eller bakar det och jag kan bara inte motstå att spara det i kokboken. Undrar om man kanske har en särskild "recept-gen" i sig som gör att man är såpass "galen" som man är? Men det är i och för sig en rätt skön galenskap ... (L)

    Bella

  • lenajeanette 6 maj 2008

    Skrivet av Wombat04 den 5 maj 2008

    Det är ju det, det är KUL! Så fort jag ser ett recept som tilltalar mig ser jag nästan framför mig hur jag lagar eller bakar det och jag kan bara inte motstå att spara det i kokboken. Undrar om man kanske har en särskild "recept-gen" i sig som gör att man är såpass "galen" som man är? Men det är i och för sig en rätt skön galenskap ... (L)

    Bella


    Ja, det finns ju laster som är betydligt sämre....:D

  • farmoringer 6 maj 2008

    Ja, receptsamlarlasten tycker jag är en riktig härlig last....Inte så farlig heller, fast väldigt beroendeframkallande är den..:D

  • marwis 6 maj 2008

    Jag brukar skoja om att jag "porrsurfar" :'(fast då är det matklubben........Man har ju helt klart blivit lite beroende!:)Fast jag sparar nog inte så många recept. Föröker sovra annars blir det svårt att hitta.

  • bernit 6 maj 2008

    Skrivet av Wombat04 den 5 maj 2008

    Det är ju det, det är KUL! Så fort jag ser ett recept som tilltalar mig ser jag nästan framför mig hur jag lagar eller bakar det och jag kan bara inte motstå att spara det i kokboken. Undrar om man kanske har en särskild "recept-gen" i sig som gör att man är såpass "galen" som man är? Men det är i och för sig en rätt skön galenskap ... (L)

    Bella


    Jag köper kokböcker och läser recept som andra läser bibeln, ooppps jag menar kvällstidningar

    /BÅ :p

  • monac 6 maj 2008

    tycker oxå det är en otrolig avkoppling....d.v.s. läsa kokböcker & sitta och läsa inlägg & recept....tror inte man behöver vara speciellt konstig för de...eller:D
    (Y)

  • tulipan 6 maj 2008

    bakverks bibeln :)

  • SEAbjrpn 7 maj 2008

    Det är JÄTTEROLIGT att läsa och skriva recept

  • Wombat04 7 maj 2008

    Jag menar, bara TITTA på alla läckerheter som strömmar in här varje dag!!! (Y)

  • monac 7 maj 2008

    pröva den här....godare kan det knappast bli i choklad-himlen!:D
    Chokladtryffelkaka med pinjenötter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.