Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tappat bort receptet...

• piteanna 6 juli 2008

Jag har tappat bort receptet på en långpannekaka som jag tyckte så mycket om. :( Det var kanel och filmjölk tror jag i smeten. Långannekakan delades i 4-5 längder. Dessa längder delades i två delar. En fyllning med bla. kanel och smör breddes på och delarna sattes ihop igen. Man skar sen skivor. Är det någon som känner igen kakan eller en variant av den?

• Okänd 6 juli 2008

Nej,men det lät väldigt gott.Hoppas att nån här på klubben känner till kakan.

• ca70 6 juli 2008

Nån som vet?? Låter gott!

• tantdrake 6 juli 2008

Kan det vara något sånt här? Har Hardangerläfsor också i min kokbok - lite annorlunda recept än detta, men samma underbart goda slutresultat (L) Fast de görs ju inte i långpanna förstås:'( Få se då om jag kan länka in receptet här

Farmor Annas läfsor

• tantdrake 6 juli 2008

Hardangerläfsor

• piteanna 7 juli 2008

Farmor Annas läfskor låter likt det jag söker, det måste jag prova. Man kan ju alltid öka receptet och baka i långpanna. Tusen tack för hjälpen!! :D

• Okänd 7 juli 2008

Jag tackar också för receptet(Y)

• ca70 7 juli 2008

(Y) Tack också från mej!

• tantdrake 7 juli 2008

Hoppas det smakar! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.