Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta efter tårtan

  • frattsson 19 oktober 2010

    Hej kära matklubbsvänner!
    Jag ska ha födelsedagskalas i helgen, bara vuxna på kalaset kanske jag ska tillägga också. Jag har tänkt att bjuda på smörgåstårta är det tänkt och därefter vill jag ha någon tårta/kaka till kaffet. Men jag behöver er hjälp för att hitta på vad jag ska bjuda på. har ni något tips?

  • chrisq 19 oktober 2010

    :DDkanske inte så kul med tårta på tårta men vet jag hade det en gång o då gjorde jag en marängtårta (färdigköpta bottnar )lade lite vaniljkräm på sen persikorhalvor o grädde överst o hallon blev sött friskt o riktigt bra lite riven choklad ovanpå glömde jag lycka till o grattis i förskott

  • FruAst 19 oktober 2010

    Det enda jag inte vill göra efter en smögåstårta är just en delad och ihoplagd kaka igen. Vill du ta det lättvindigt är kladdkaka med grädde och frukt bra. Ännu enklare är glass med tillbehör. Varför inte t.ex. varma hjortron/hallon, egengjord chokldsås. Bara vuxna... fikon i konjak eller något liknande.

    Grattis förresten och lycka till! {party}

  • idea_ 19 oktober 2010

    När pappa fyllde år ville han ha tårta och smörgåstårta. Talade ner honom till en nötstubbe från tårtan.
    Med andra ord, en rulltårta som är bakad på malda nötter och potatismjöl i stället för vetemjöl. Fyllningen är vispgrädde och skivad banan och utanpå vispad grädde och vindruvshalvor. Barndomsnostalgi för min del, det brukade mamma baka ibland. Gästerna uppskattade såväl smörgåstårta som nötstubbe.

  • boz1965 20 oktober 2010

    Tårta på tårta känns lite... ...överdrivet.

    Jag hade nog satsat på en smulpaj med frukt eller bär och vaniljsås eller lättvispad grädde till det. Men det är jag, det. :)

  • Cassiopeya 20 oktober 2010

    Jag hade gjort en cheescake eller frusen dumlemaräng tårta. Recept finns här på MK. Det smidiga med frusna tårtor är att du gör dem senast dagen innan, och så tar du upp dem när ni börjar äta, så hinner de bli lagom tinade till kaffet efter maten. Lätt och gott=)

  • bigganv 20 oktober 2010

    Cheesecake är toppen efter smörgåstårta! Har alltid det!!

  • EnelyaSaralonde 20 oktober 2010

    Jag hade nog inte ens gjort en kaka eller paj utan hade kanske gjort någon form av pannacotta, mousse eller liknande. Med färska frukter. :) Hade kanske ställt fram ett fat med lite småkakor eller praliner också för de som vill tugga på något också.

    Annars är det ju inte helt fel emd lite cheesecake! {eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.