Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta, hjälp mig

  • lennali 29 december 2007

    Det jag är dålig på att göra är TÅRTOR, gör alltid hallon marängtårta och dajm marängtårta (till dom yngsta) år ut och år in. Nu när den stora dagen närmar sig, behöver jag hjälp med förslag (recept) på någon ny enkelt och smarrigt tårta. Har ni några förslag?
    Tack på förhand/Lena :D

  • Lilljeppe 29 december 2007

    Hej Lena!

    Under mina recept finns det en speciell tårta som är super enkel att göra. Jag döpte den bara till tårta. Om du inte vill göra egen tårtbotten kan du köpa färdig botten:D På tårtan är det en bild gjord på socker av min stora tjej. Alla trodde den var köpt. Jättekul att bjuda på en anorlunda tårta(Y)

  • Queenie 29 december 2007

    Tårta är aldrig så enkelt,en gör man en genväg och kör med färdiga sockerkaksbottnar blir det lite enklare. Även jag har några recept på tårtor, så ta dig gärna en titt.

  • anluk 29 december 2007

    Har idas tårta under mina recept somär helt superduper god och jag lovar att den är enkel att göra och ALLA kommer att bli saliga över den!

  • evaldo 29 december 2007

    Varför inte ett recept jordgubbstårta. Jag har en och sen finns två andra bland matklubbens recept.(Y)

  • 29 december 2007

    jag har massor av tårtrecept, kolla där(Y)

  • lennali 30 december 2007

    Denna matklubb är fantastisk, medlemmarna också. Här ställer man en liten enkel fråga tidigt en lördagsmorgon, åker sedan till Ikea i Haparanda och shoppar loss, gör ett stort hål i plånboken, blir ett halvt nerv vrak från allt folk som är lika tokig som jag (som åker till Ikea en LÖRDAG). Kommer hem helt slut i kropp och själ, packar upp och sen får jag äntligen sätt mig vid datan och logga in mig på Matklubben och titta, där har mina snälla medmänniskor på klubben svarat på min enkla lilla fråga, ni är väl för goa. Nu ska jag gå igenom recepten och fundera lite.
    Tack för råd, tips och recept/Kram från Lena(Y)

  • anluk 30 december 2007

    Det är därför jag bara älskar denna sida, man kan få hjälp med allt!!!! Hoppas du hittar något recept som passar!:p

  • Queenie 30 december 2007

    Tycker också denna sida är super!

  • LillaJa 30 december 2007

    Gillar också klubben,,,,,,,,,och alla är så hjälpsamma.
    Tack för att ni finns.

  • LillaJa 30 december 2007

    Älskar du choklad .....här är en från TV-programet...jag älskar den här.

    Chokladtårta av Nigella

    250 g mörk choklad minst 70% kakao
    125 g osaltat smör, rums tempererat
    6 ägg, 2 hela och 4 separerade
    2 dl strösocker
    2 msk cointreau
    rivet skal av 1 apelsin
    1 springform med avtagbar kant 23 cm

    till gräddfyllningen
    5 dl vispgrädde
    1 tsk vaniljsocker
    1 msk cointreau
    1 tsk kakaopulver att sikta över

    värm ugnen till 180 grader
    Lägg bakplåtspapper i botten av formen
    smält chokladen i en skål över vattenbad, låt smöret smälta i den varma chokladen
    vispa 2 hela ägg och 4 äggulor med 1 dl strösocker, rör sedan försiktigt i chokladblandningen, cointreau och apelsinskal.
    I en annan skål vispar du 4 äggvitor till skum tillsammans med sockret gradvis och vispa tills vitorna är hårda. Vänd ner vitorna i chokladsmeten. Häll i formen och grädda35-40 minuter. Ställ att svalna
    Vispa grädde med cointreau och vaniljsocker, lägg det på kakan och sikta över kakao.

    Mums

  • Chocolategirl 30 december 2007

    jag älskar prinsestårta och hallon tårta:p mmm.... mums:p

  • pehrzonflickan 30 december 2007

    Gör en vanlig tårtbotten, egen. Blanda grädde, jordgubbsylt och banan på det ena mellanlägget, ananaskross och grädde på det andra och låt det dra över natten så den blir saftig. Garnera vad du vill med. Jag kör oftast med mellangrädde, finare färg, några bär och någon marsipanros som jag gör. Lycka till!

  • Chocolategirl 30 december 2007

    mmm. låter gott. men jag skulle nog ta bort ananasen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.