Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta som klarar att fraktas ca 1.5 tim med bil

  • lovermia 11 juni 2010

    Hej jag skulle vilja ha råd och tips hur man kan baka en tårta som klarar 1.5 times bilkörning, då det är kanon fint väder ute.
    Vill ju helst ha en gräddtårta.

  • jimboz 11 juni 2010

    Tror nog det räcker med en kylväska eller kylklampar och dubbla papperspåsar alt. stora fryspåsar.

  • siggemums 12 juni 2010

    Du kan ställa den på en sådan här: http://www.smartasaker.se/kylmatta-p-1007-c-141.aspx

    Enklast att förvara blir det om du bakar en kladdkaka, mandeltårta eller nöttårta och har vispad grädde som serveras vid sidan om. Då räcker det att förvara den i kylväska. Det kanske inte ser lika festligt ut men är minst lika gott.

    En jättegod mandeltårta gör du så här:
    4 ägg och 3 dl socker vispas. Vänd i 200 g mald (skållad) mandel.
    Grädda 175 g 40-50 min .

    Nöttårta.
    Vispa 5 äggvitor till hårt skum.
    Blanda 200 g malda nötter med 200 g florsocker och vänd ner.
    Grädda 175 g i 20 min
    3 chokladpunchflaskor hälles innehållet över kakan. Krossa chokladen och blanda i 2 dl vispad grädde.

  • Countrygirl 12 juni 2010

    Det bästa är nog att montera tårtan när du har kommit fram om det är varmt ute.

  • Penne 12 juni 2010

    Jag gjorde nyligen en prinsesstårta och fraktade ca 1,5 timme i varm bil. Jag gjorde klart den och plastade den men marsipanen hade jag inte lagt på. Jag hade den i kylväska med två kylklampar och den var iskall när vi kom fram, så det borde gå bra för dig med.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.