Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta till många

  • Flisan76 16 oktober 2009

    :'(Vi ska döpa lilla sötnosen på söndag! Kommer 46 vuxna och 15 barn mat buffen är vi klara med vad vi ska ha, men vad ska vi ha för tårta som är smidig till så många? Har funderat på pinnochiotårta att dubbla satsen och göra i långpanna, vad tror ni? Och i såfall dubbla gånger 5?
    trevlig helg på Er alla:D

  • Mistys 16 oktober 2009

    När mina tjejer döptes( oif för 24 år sen) så gjorde jag shwarswald tårta. Så enkelt och fantastiskt gott. Bredde ut smeten till Nötmarängbottnarna på stor plåt. När tårtan sen slogs ihop gjorde jag det på folieklädd plåt. Dekorerade med spritsad grädde, choklad och dopdekoration. Blev sååå fint och gott. Såg ut lite som "vit spets" av all grädde, passade till dop liksom(Y) Fick mycket beröm ! Så det är mitt förslag. Lycka till !

  • Okänd 16 oktober 2009

    De flesta Pinocciotårtorna bakas väl i långpanna.......det blir nog bättre om du gör fler bottnar och inte dubblar satsen, sen är det bara att lägga ihop bottnarna två och två.
    Jag hade iaf gjort fler bottnar och inte dubblat.
    Lycka till......tror jag bjuder in mig själv....det är så gott med marängtårta.

  • LEDIVO 16 oktober 2009

    Den här tårtan är utmärkt när det ska göras till många och att den är god ser du i kommentarerna.
    Dekoration görs efter tillfället den ska användas.
    Hoppas ni får ett fint och stämningsfullt dop för lilla sötnosen.
    Tårta á la Ann-Britt

  • Flisan76 16 oktober 2009

    (Y)Många tack! Shwarsvald hade jag ju inte tänkt på, det är ju min favorit tårta egentligen! Eller också tårta ala Ann Britt, ser väldigt smaskigt ut och smidig att göra verkar den också vara.
    Hr tagit hem fler långpannor så att jag kan göra fler bottnar. Kanske göra alla tre så blir det en lyxig tårtbuffe´också, är det fest så är det!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.