Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta utan grädde

  • Okänd 16 mars 2011

    Kalas närmar sig och några av gästerna tycker ej om grädde. Behöver tips! Vill ha recept på amerikainspirerade tårtor - har ju ej alltid grädde på sina tårtor utan nån kräm.

  • Bumbis 16 mars 2011

    Sök på cheesecake här på MK så får du upp en himla massa. Mandeltårtor är ju oxå gott och utan grädde. Eller gör fina cupcakes med glasyr.

  • lena4 16 mars 2011

    Chokladpudding blir jättebra i stället för grädde.

  • Tingeling13 16 mars 2011

    Den smaksatta grädden är också bra.
    Finns ju en grädde med choklad och en jordgubbsmak.

  • idea_ 16 mars 2011

    Amrikanarna kör ju med smörkrämsfyllningar och frosting som topping. Du hittar garanterat många varianter av det här på MK om du söker

    Redigerat tillägg: Ibland har det sugerpaste, som man kavlar ut ovanpå, som en ersättning till marsipanet.

  • sju 16 mars 2011

    Morotstårta med frosting och kokos

    Fransk chokladtårta

    Den franska chokladtårtan kan ju serveras med grädde bredvid för de som tycker om, så kan de som inte tycker om det äta den naturell eller med t.ex. en klick vaniljglass...

  • amoz 16 mars 2011

    Vaniljkräm är också gott i stället för gräddeo/


    Finns ju också vaniljvisp som du vispar som grädde tills det blir fluffigt.

  • The_mama97mia 16 mars 2011

    Hej, nu är jag inte expert på desserter och tårtor, men blir lite osäker på vad du menar med amerikainspirerade tårtor?

    Om det bara handlar om att byta ut grädde som fyllning i tårtor så är det ju som många gett tips om här vaniljkräm, chokladpudding m.m. som kan platsa.
    Ngt som är gott och friskt tycker jag är hallonmousse, citronfromage och dylikt.

    Ngt som är amerikanskt men icke en tårta är ju Key Lime Pie, otroligt gott...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.