Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårtbuffé tips på tårtor

  • MatHanna 28 januari 2011

    Funderar på att ha en tårtbuffé på makens 40-årsfest men behöver tips på olika tårtor som går att göra/frysa lång tid innan kalasdagen och som bara är att i princip ställa fram när gästerna kommer eller som går att snabbt fixa färdiga ca 3 h innan kalaset.
    Tänkte ha en tobleroneparfaittårta och ev en björnbärsmoussetåra men sen står fantasin still, helst inte några nötter i recepten då det finns nötallergi.

    Tack på förhand
    MatHanna

  • Cassiopeya 28 januari 2011

    Sök på glasstårtor så får du mängder med tårtförslag! (Y) Här är några av mina favoriter :p

    Frusen blåbär & citron cheesecake



    Fryst hallon- och marängtårta

    Frusen dajmtårta

    Iskall dumlemarängtårta

    Denna ska inte frysas men är otroligt lättgjord! Måste läggas ihop några timmar innan den ska ätas om man ska kunna skära den. Jag hade konserverade cocktailfrukter och grädde i sist. Mycket uppskattad :D

    Dagen Före Tårta

    Denna har jag inte provat än men den står högt på listan ;)

    Bountytårta

  • MatHanna 29 januari 2011

    Tacktack vilka fina recept, härligt!!!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.