Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårtdekorationer

  • MammaIrene 20 januari 2009

    Bara ett litet tips, jag gjorde en BLixten mc queen tårta förra året när min son fyllde 4 o jag använde mig av tårtbilder köpta på tradera
    Gå in på
    http.www.tradera.se

    Där kan du skriva tårt*
    Så kommer du att få se helt otroliga tårtbilder som är ätbara
    Dessa lägger man bara ovanpå tårtan (ovanpå grädden)
    Efter 1 timme har de smält samman o är jättefina o barnen älskar dem o inget jobb för oss föräldrar......
    Kostar ca 40 kr st....
    Mvh Irene

  • moffemin 20 januari 2009

    Skrivet av MammaIrene den 20 jan 2009

    Bara ett litet tips, jag gjorde en BLixten mc queen tårta förra året när min son fyllde 4 o jag använde mig av tårtbilder köpta på tradera
    Gå in på
    http.www.tradera.se

    Där kan du skriva tårt*
    Så kommer du att få se helt otroliga tårtbilder som är ätbara
    Dessa lägger man bara ovanpå tårtan (ovanpå grädden)
    Efter 1 timme har de smält samman o är jättefina o barnen älskar dem o inget jobb för oss föräldrar......
    Kostar ca 40 kr st....
    Mvh Irene


    Riktigt fina! Men jag har tänkt att göra denna tårtan så att den ser ut som Blixten. Jag vill inte ha någon bild på honom om ni förstår hur jag menar :)

  • gussavilmis 23 januari 2009

    Jag gjorde såklart också tårta till min sons kalas i december. Han ville självklart ha Blixten Mcquenn på sin tårta.
    Nu gjorde jag en snabbvariant= Gjorde såkallat "vanlig tårta", sen köpte jag ett "oblat" med en bild föreställande Blixten o lade ovanpå tårtan. Dom är helt ätbara o smakar ingenting.

    Rekomenderas inte att lägga ovanpå grädde, men det gjorde jag ändå :-) bara att jag la på den precis innan vi skulle sätta i ljuset. Den blev kanonfin! Tyvärr har jag ingen bild. Jag beställde min från ateljéanli i Genarp (för vi bor nära dit hehehe) men du kan säkert surfa runt o hitta ställe där du bor.
    Lycka till!

  • stellastarchild 23 januari 2009

    Har du kikat in på www.cakecentral.com och sökt på mc queen? Sååå mycket fina tårtor att inspireras av och du kan med största säkerthet få tips på hur de har gjort dem (om det skulle behövas? :D)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.