Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tårtor

  • vitchokladkaka 22 september 2010

    Hej! jag tycker det är jätteroligt med alla sorters bakverk egentligen men har snöat in en del på tårtor, därför tänkte jag höra om folket ville dela med sig av sina recpt på tårtfyllningar, dekorationer och liknanade :)

  • Memelie 6 oktober 2010

    Alla sorters mousse är ju jättegott, blir inte så mycket gräddsmak. Ett lager vaniljkräm och ett lager mousse brukar bli gott, lite lagom mycket av allt. Sen brukar jag garnera med choklad-"grejer".
    Bär är ju också väldigt gott, blir inte så jättesött då.

  • Lenkan 6 oktober 2010

    Fluff går ju att göra på allt godis i princip. Jag har ofta vit chokladfluff, maraboufluff osv vidare. Jag har även haft geléhallonfluff och ahlgrens bilarfluff, mycket uppskattat

  • Beckis83 6 oktober 2010

    Det borde funka att göra fluff på de mesta sorters godis eller? Gäller bara att försöka ta rätt mängd.

  • Lenkan 6 oktober 2010

    Absolut! Godis med gelatin i får man ta mindre mängd av och se till att ha tid på sig, för de smälter långsammare.
    Så länge det inte är nötter eller kex i chokladen så fungerar all choklad också

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.