Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårtor

  • Meela 18 augusti 2008

    Min morfar fyller år på torsdag och då ska jag och mamma göra en tårta tillsammans till honom.
    Men jag är trött på prinsestårtan och förutom den har mamma och jag inga ideér, så jag kom på att jag kan ju skriva här och fråga om någon av er vet någon bra och god tårta som inte är allt för komplicerad.

    vore jätte vänligt om ni vet något och vill svara.

  • Smulpajen 18 augusti 2008

    Den här är super god och rena barnleken att göra! Sköter sig själv(Y)
    Marängtårta

  • pedalen1965 18 augusti 2008

    Prova den här. Jag har gjort den många gånger och den blir lika populär varje gång. Blanda den vispade grädden med exempelvis hallon, jordgubbar, mandarinklyftor eller vad du tycker om.
    Lycka till!
    Brita-tårta maräng

  • ros 18 augusti 2008

    :)Här är en god tårta
    Budapesttårta
    fyllningen kan man variera(Y)(Y)(Y)

  • Meela 18 augusti 2008

    tack så mycket jag älskar maränger så det var ba förslag ni kom med ska prata med min mamma...

  • anluk 18 augusti 2008

    Här kommer fyra förslag på supergoda och enkla tårtor:








  • Meela 19 augusti 2008

    tack så mycket men nu när jag sett alla förslagen kom jag på en sak till. De var en gång för några år sen som jag fick smaka på en super god tårta med tror de var typ marängaktig med smak av kaffe och någon gul aktig kräm någon som vet vad den tårtan heter??

    jag ska försöka välja någon av dessa tårtor nu så jag och mamma kan sätta igång innan det bli försent tack för alla förslagen

  • lennali 19 augusti 2008

    Glasstårta med bär
    Kolatårta
    Krispig marängtårta med citronkräm

    Förslag på en hög och fin tårtbotten
    Ljus tårtbotten

    Förslag till fyllning
    Tårtfyllning

    Lycka till med tårtbaket
    Lena

  • lisled 26 augusti 2008

    Kan det vara någon typ av Zuleikatårta du frågar efter? Det är ju en tårta med nötmarängbotten och gul kräm över. I receptet jag har (Från Sju sorters kakor) är det visserligen ingen kaffeingrediens med men det är väl bara att smaksätta med den.

    Annars brukar en hemgjord Schwartzwaldtårta vara väldigt populär.

    Lycka till!
    Lisbeth

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.