Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Thailändska pannkakor

  • Carpenter 3 mars 2009

    Jag undrar om det är ngn som har recept/vet hur man gör såna pannkakor som de står och friterar i varenda gatuhörn i thailand. Brukar finnas med en massa frukter /nötter/russin chokladsås osv. Vet att det är en liten elastisk deg som viks och friteras i olja

    Ngn som vet

    :'(:'(

  • vanillalover 6 mars 2009

    Hejsan!

    Är en sann Thailandsresenär och har själv försökt hitta "det rätta" receptet under en längre tid...
    Hittade detta som jag la in här, men har inte hunnit prova det än. Ser dock ut som om det skulle kunna stämma.... Om du hinner före mej får du gärna skriva tillbaka så jag vet resultatet :-)
    Lycka till!
    /Marie

    ]155618[/recept]

  • Lisette58 6 mars 2009

    Hur får jag fram ditt recept,Marie?
    Ny här...

  • thaichef 6 mars 2009

    Thai Pannkakor

    http://www.tasteline.com/recept/Thai_Banan_Pannkakor

    Med Kulinariska Halsningar franLeendets Land,
    Chris(ter) aka Thaichef(Y)

  • evaldo 6 mars 2009

    Här är en variant på Thailändska pannkakor, det finns måga olika varianter.
    500 gram mosade bananer
    60 gram mjöl
    125 g socker
    2½ dl kokosgrädde eller konserverad kokosmjölk
    3 msk kokos
    2 tsk socker

  • Carpenter 12 mars 2009

    ska testa i helgen, kan man fritera i wokpanna och vilken olja (jordnötsolja)
    (Y)(Y)

  • UllaC 12 mars 2009

    Har lagt in ett recept på pannkakor, men de friteras dock inte i olja utan steks i olja i stekpanna.
    Pannkaka från Thailand

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.