Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Tillbehör" till kladdkaka?

  • pia61 30 juli 2009

    Vaniljglass, vispad grädde och halvtinade hallon, jättegott! (Y) (Y) (Y)

  • zephie 12 augusti 2009

    Kör halvtinade jordgubbar i mixern och servera den kalla jordgubbssåsen tillsammans med lite vaniljglass eller grädde till ljummen kladdkaka. MUMS!!

  • ally75 12 augusti 2009

    Har provat vispad grädde som man tillsätter lite baileyslikör i och det är jättegott. Man kan droppa i lite chokladsås i ochså så får man lite mera färg.

  • Emsenpemsen776 12 augusti 2009

    Skrivet av dengladebagarn den 28 jul 2009

    jag brukar göra ett täcke med maräng på kladdkakan o baka i ugnen o servera färska bär efter säsong o glass till


    Det där lät fruktansvärt gott, ska jag testa!:)

  • Munchies 12 augusti 2009

    Ther's No End to The Possibility'es !

    Klicka på Mitt Favvo Recept & få en Massa Inspiration !
    The Pimp'able Fudge Cake - Kladdkaka
    Have a Heavenly Night with Lot's of Munchies!
    :D

  • Lennart_58 13 augusti 2009

    :p En liten kupa Grönstedts Extra, helt seriöst. Det är gott det. Till en gräddbakelse kan man med fördel dricka ett glas Porter, mmm. :p:p:p

  • MelleBandolo 13 augusti 2009

    Om man inte vill ha det så "svenskt", kan man servera en liten fruktsallad av exotiska frukter till, och ev lite vaniljglass/grädde. Mums!

  • Majainorr 16 augusti 2009

    Min svägerska serverar gärna kladdkakan med ädelost och tomatmarmelad. Sältan i ädelosten bryter av fint mot chokladen och sötman. Är själv inte så förtjust i ädelost så jag skippar den och äter med tomatmarmelad och vispad grädde. Så gott!!

  • citrus167 20 augusti 2009

    Jag köpte en påse mariannegodis, finkrossade dessa i en mixer och hällde ner i 2,5 dl grädde och lät det hela koka upp så att allt smälte samma. Sedan in i kylen tills det svalnat sedan VISPA.

    Voila, mariannegrädde! Väldigt gott och uppskattat av gäster (Y)

  • pigelin 20 augusti 2009

    Antingen bara grädde eller frukrsallad eller vaniljglss.

  • flingsalt 20 augusti 2009

    Grädde, jordgubbar och basilika. (L)

  • Annelijo 20 augusti 2009

    Varma hallon och vaniljglass är gott till kladdkaka! Tycker vi!!
    Lycka till
    Annelijo

  • vitchokladkaka 26 augusti 2009

    Det godaste som finns är fruktansvärt enkelt att göra, ta bara frusna hallon, mixa dom med antingen stavmixer eller blender eller liknande.

    är dom jättehårda så vänta kanske 5 min så att dom bara tinar lite lite grann.

    Min favorit(L)(L)(L)

  • bill62 26 augusti 2009

    vanlig vaniljsås.:Z

  • gladavmat 26 augusti 2009

    Hallon som röres med aningen florsocker, citronrasp och lite citronsaft och sen 10 finhackade basilikablad!!(L)

  • Cissi71 5 september 2009

    Jag brukar smörja formen och bröa den med kokos och sedan servera med vanlig vispad grädde. Mycket gott!!:)

  • SpicySpicy 6 september 2009

    Skrivet av bakamonkeyprincess den 20 jul 2009

    Vad brukar ni ha till kladdkaka?
    Söker lite mer inspirerande tillbehör och toppings än creme fraich, turkisk yoghurt och vispgrädde.

    Oftast har jag turkisk yoghurt mixat med banan eller lite citronsaft :)


    Det var en spännande kombination. Måste prova!

  • sussisus 7 september 2009

    En kollega åt en av mina kladdkakor (med vanilj eller curry, minns inte) ihop med burkpersikor och sockerlag, han påstod att det var gott.
    Annars tycker de flesta i min bekantskapskrets att lättvispad grädde eller vaniljglass är gott till.

    Jag äter helst kladdisarna utan tillbehör.

  • UllaC 7 september 2009

    Ett annorlunda recept på kladdkaka och till den en whiskysås istället för grädde och bär.
    Kladdkaka med whiskysås

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.