Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på god efterrätt?

  • EmelieMA 17 maj 2010

    Nu är det snart dags för studenten!(Y)
    Men har inte kommit på någon bra efterrätt ännu. Någon som har bra tips och vill dela med sig? :)

  • mssalmonella 17 maj 2010

    Pannacotta - går att variera i hundratals olika smaker och lätt att göra i förväg!

  • AnneNi 17 maj 2010

    Blir det många gäster?
    Kanske rabarberpaj, marängswiss eller morotskaka ifall ni är en del.
    Annars kan man bjuda på tex pannacotta med något gott på i portionsskålar/glas.
    Grattis till examen och lycka till!

  • Okänd 18 maj 2010

    Här skall du få ett tips på en dessert som skapades för ett par månader sedan. Vi hade haft ris á la Malta och gjort alldeles för mycket. Jag fick en tanke att det måste gå att göra fluffiga plättar av det. Och det fungerade alldeles utmärkt. Vilka dofter som spreds i köket när risplättarna gräddades, man blev nästan lyrisk!

    Håll tillgodo med receptet:

    Apelsinrisplättar med glass och bärsås.

    Smaklig spis!

  • ebbaannamaria 18 maj 2010

    Chokladpaj är enkelt och gott och har ändå en lite lyxig känsla. Servera med bär eller någon fruktsås, så blir det lite somrigt också!{cute}

  • Disen 18 maj 2010

    Jag måste göra reklam för denna tårtan igen. Den var suverän att ha på studenten...och smaskig förstås. {eat}

    Chokladtårta

  • osita 18 maj 2010

    ÅÅÅhhhhhhhhhhhhh RABARBER................. mmmmmmmmmmm
    finns inget som jag saknar som det!!!!!!!!!

    En smarrig Rabarberpaj med äkta vanijsås ........mmmmmmmmmmmm är alltid rätt och du kan ju göra en äpplepaj till gäster som inte gillar rabarber.

    Man kan ju förbereda allt. =)

  • EmelieMA 18 maj 2010

    åh, vad gott allt lät! (: tack alla! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.