Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tips på tårta?

  • ellanw 27 november 2010

    Om två veckor är det dags för tårtbak, men vad jag ska göra för tårta har jag ännu inte bestämt mig för, jag söker recept som bara den just nu:)

    Har ni några tips på smarriga tårtor som inte är allt för komplicerade att göra att dela med er? :)

  • alindalinda 27 november 2010

    http://www.hemmetsjournal.se/Mat/recept/?RecipeId=4401
    beprövat med betyg MVG,

  • soccermum 27 november 2010

    Skrivet av eelinwennstrom den 27 nov 2010

    Om två veckor är det dags för tårtbak, men vad jag ska göra för tårta har jag ännu inte bestämt mig för, jag söker recept som bara den just nu:)

    Har ni några tips på smarriga tårtor som inte är allt för komplicerade att göra att dela med er? :)


    Vad gillar du för sorts tårta då? Sockerkaks, maräng, nötbottnar, havrebottnar, gräddtårtor eller glasstårtot? :P

    Här kommer iaf några av mina favoriter (jag gillar inte gräddtårtor med sockerkaksbottnar som du märker..ler..) :
    Hemmagjord glasstårta med marängbottnar

    Hovets tårta (maräng, choklad och daim)

    Pavlova Tårta

    Supergod cheesecake

    Tårta á la Ann-Britt

    Men det finns ju massa andra goda tårtor :P

  • farmormor 28 november 2010

    Här är en lättbakad tårta
    Bountytårta

  • bigganv 28 november 2010

    Den här är hur enkel som helst, och dessutom jättegod! Man kan gärna byta ut jordgubbarna mot t.ex. vindruvor, kiwi, mandarinklyftor, blåbär, ja vilka bär eller frukter som helst faktiskt......

    Marängtårta med jordgubbar och vaniljvisp

  • Cassiopeya 29 november 2010

    Marängtårtor är alltid goda! Sök på Rics crisps cake så får du upp flera varianter av min favorittårta :D

    Finns också en supergod frusen tårta, iskall dumlemarängtårta här på MK

    Iskall dumlemarängtårta

    Gillar du inte dumle, byt ut mot vad som helst, toblerone, daim, ahlgrens bilar, kanske skumtomtar så här i adventstider :D Lycka till med tårtbaket =D

  • soccermum 29 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 29 nov 2010

    Marängtårtor är alltid goda! Sök på Rics crisps cake så får du upp flera varianter av min favorittårta :D

    Finns också en supergod frusen tårta, iskall dumlemarängtårta här på MK

    Iskall dumlemarängtårta

    Gillar du inte dumle, byt ut mot vad som helst, toblerone, daim, ahlgrens bilar, kanske skumtomtar så här i adventstider :D Lycka till med tårtbaket =D


    Låter supergod!

  • anluk 29 november 2010

    Här kommer några förslag från mig:







  • DoctorWho 29 november 2010

    Den enklaste tårtan jag vet består av två tunna bottnar (följ ett rulltårte-recept och tillsätt 0,5 tsk vaniljsocker), bred ett tunt lager tjock blåbärssylt på en botten och över det citronmousse (av 5-6 enportionspåsar). Lägg på den andra botten och spritsa el bred ut vispad grädde över hela tårtan. Dekorera med valfri frukt/bär, färsk el konserverad.

  • vitchokladkaka 8 december 2010

    jag som snart färdig bagare/konditor brukar aldrig ha något recept på just tårtor utan bruakr anpassa tårtorna till vilka som ska äta den och vad de gillar.

    Det är ju det som är så fantastiskt med just tårtor, att jag har en favoritblandning är en annan sak, choklad och hallon slår aldrig fel! citron och hallon är också otroligt gott!:D

  • Cassiopeya 8 december 2010

    Skrivet av vitchokladkaka den 8 dec 2010

    jag som snart färdig bagare/konditor brukar aldrig ha något recept på just tårtor utan bruakr anpassa tårtorna till vilka som ska äta den och vad de gillar.

    Det är ju det som är så fantastiskt med just tårtor, att jag har en favoritblandning är en annan sak, choklad och hallon slår aldrig fel! citron och hallon är också otroligt gott!:D


    (Y)

  • Smurris 9 december 2010

    GÖR EN STOR KLADDKAKA I LÅNGPANNA! 4 DUBBLA ETT RECEPT SÅ RÄCKER DET TILL EN LÅNGPANNA, VISPA 5 DL GRÄDDE OCH LÄGG PÅ SÄSONGENS FÄRSKA BÄR OCH FRUKTER. 1 TÅRTA RÄCKER TILL MINST 20 PERSONER. KANONGOTT OCH ENKELT, GÖR BOTTEN DAGEN FÖRE OCH GARNERA DEN EN STUND FÖRE DEN SKALL ÄTAS. ENKLARE KAN DET INTE BLI!

  • Maria1829 10 december 2010

    Skrivet av vitchokladkaka den 8 dec 2010

    jag som snart färdig bagare/konditor brukar aldrig ha något recept på just tårtor utan bruakr anpassa tårtorna till vilka som ska äta den och vad de gillar.

    Det är ju det som är så fantastiskt med just tårtor, att jag har en favoritblandning är en annan sak, choklad och hallon slår aldrig fel! citron och hallon är också otroligt gott!:D


    Instämmer fullkomligt, sist gjorde jag en tårta med en luftig botten, härlig manjarichoklad mousse (valhrona), gjorde lager av moussen som jag i varje tryckte ner färska hallon i massor. Dekorerade fint med cacao och sen färska hallon och citronmelissblad. MUMS

    Hallon och passionsfrukt eller mango (pakistansk) är också jättegott i tårtor.

    Mousse är inte svårt att göra, tänk bara på att inte ha kylskåpskalla ingredienser.

    Ingen konditor - bara mumsare!
    Maria

  • mattant41 23 juni 2011

    Fick en förfråganom att göra ett par tårtor till ett kalas, temat på kalaset är glitter och glamour och tårtorna skulle vara så glittriga och glamouriga som möjligt. Finns det någon av er som har förslag och ideer??

  • DoctorWho 23 juni 2011

    ÖoB säljer glitterströssel. Jag har köpt en burk med fyra olika sorter i varsitt fack, men det finns också burkar med en sort i varje. Glitterströsslet lever upp till sitt namn!

    Själv skulle jag baka sockerkaksbottnar i stjärnformade sockerkaksformar, dela i tre bottnar, fylla med sylt blandad med vispgrädde eller marsankräm blandad med vispgrädde. Lägga ett marsipanlock över och dekorera det med marsipanstjärnor (använd pepparkaksmått) i olika färger med glitterströssel på.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.