Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tjejträff i juletid

  • mammaellen 13 november 2008

    Jag ska bjuda 8 väninnor på en glögg kväll. Jag skull vilja bjuda på något litet att äta, men jag kan inte komma på något. Är här någon som kan ge mig ett litet tips. Vi brukar alltid bara ha ost och kex och pepparkakor, men nu tänkte jag ha en bit mat i all enkelhet.

    Hoppas jag kan få lite tips.

    Tack på förhand

  • Erajscha 13 november 2008

    Eftersom det är juletider så kanske en fläskstek eller helstekt fläskfilé med rödkål och ugnsstekt potatis vore nåt? Men om du är ute efter något lättare så kanske landgångar inte är så dumt? Som ett litet smörgåsbord på en brödskiva :-)

  • jessica-j 13 november 2008

    Kanske cheesecake med pepparkakor istället för digestivkex som botten. Ingen bit mat direkt men gott.. :)

  • Jessica85 13 november 2008

    Vi hade tjejfest igår och bjöd på gulashsoppa, turkisk yoghurt, rostat bröd, smör och ost som mat. Lite höstigt, enkelt, gott och billigt :-)

  • boz1965 13 november 2008

    Några förslag:


    Den här är supergod!!!


    Sjukt enkelt att göra.


    Yummy!

  • mammaellen 13 november 2008

    tusen tack för tipsen, det lutar åt att jag gör en smörgåstårta och så pyntar jag den som en julgran.

  • Eery 13 november 2008

    och glöggtryfflar till kaffet:p

  • boz1965 13 november 2008

    Glöm inte Napoleonkonjaken till kaffet :p Grönstedts går också bra :)

  • mammaellen 14 november 2008

    Hur gör man glögg tryffel???

  • boz1965 14 november 2008

    Glöggtryffel

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.